احتمال ارایه طرح اعمال نظارت بر برجام

۲۰ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۴۸ کد : ۱۹۵۳۶۴۷ سرخط اخبار
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال ارایه این طرح در یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: طبق قانون درکمیسیون امنیت ملی موظف به نظارت بر اجرای برجام هستیم و امیدواریم با نهایی شدن این طرح بتوانیم هر چه سریع تر موضوع نظارت بر دستگاههایی که در ارتباط با برجام وظایفی را دارند شروع کنیم.
 
منصورحقیقت پور درگفتگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت،گفت:طرح اولیه برای اعمال نظارت قانونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر اجرای برجام که در کمیسیون امنبت ملی تهیه شده است در اختیار اعضای کمیسیون قرار گرفته تا آن را مطالعه کنند و نظرات اصلاحی خود را در این رابطه اعلام کنند. 
 
نماینده مردم اردبیل درمجلس با اشاره به احتمال ارایه این طرح در یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: طبق قانون درکمیسیون امنیت ملی موظف به نظارت بر اجرای برجام هستیم و امیدواریم با نهایی شدن این طرح بتوانیم هرچه سریع تر موضوع نظارت بر دستگاههایی که در ارتباط با برجام وظایفی را دارند شروع کنیم.
 
حقیقت پور تصریح کرد:هر 3 ماه وزیرامور خارجه موظف است گزارش ارایه دهد و ما این گزارش ها را جمع بندی کرده تا بتوانیم هر 6 ماه به صحن مجلس ارایه دهیم؛همچنین بنا شده است هر6 ماه نیز گزارش هایی را از دستگاه های مختلف دریافت و آن را برای تصمیم گیری به صحن علنی مجلس ارایه دهیم.
 
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:درهمین راستا از دستگاه های ذیربط در برجام از جمله وزارت دفاع و اقتصاد، بانک مرکزی،کشتیرانی و هواپیمایی، به نوبت گزارش هایی را به صورت ماهانه درمورد اجرای برجام،تحریم ها و نظارت ها درخواست خواهیم کرد.

نظر شما :