اروپا افزایش تحریم‌های روسیه را بررسی می‌کند

۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۹۴۰۷۰۳ سرخط اخبار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم این اتحادیه مبنی بر برگزاری نشستی در سطح وزیران با هدف بررسی تحریم های روسیه و چگونگی حمایت از اوکراین خبر داد.

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) اعلام کرد که وزرای اروپایی هفته آینده درباره گسترش تحریم ها علیه روسیه تصمیم گیری می کند. خبرگزاری رویترز نوشت که بنابر اظهارات موگرینی، وزرای اروپایی علاوه بر موضوع تحریم ها علیه روسیه مسئله حمایت از اوکراین را در دستور کار قرار داده اند.

موگرینی که در برلین به سر می برد در این مورد گفت: «دوشنبه هفته آینده ما نشستی در سطح وزرا در بروکسل خواهیم داشت و درباره اینکه آیا باید تحریم ها را علیه روسیه افزایش دهیم یا خیر و اینکه در این دوران سخت چطور از اوکراین حمایت کنیم، رایزنی خواهیم کرد.»

مناطق شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی این کشور تحت فشار معترضان مورد حمایت غرب، صحنه درگیری های خونین میان ساکنان این مناطق که عمدتا روس تبار هستند و نیروهای امنیتی و شبه نظامیان دولت اوکراین بوده است. کشورهای غربی با ادعای حمایت روسیه از استقلال طلبان، تاکنون چندین دور تحریم علیه این کشور اعمال کرده اند.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :