مرسی اعدام می‌شود؟

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۹۳۸۰۶۸ سرخط اخبار

یک منبع قضایی مصری اعلام کرد که احتمالا محمد مرسی به اتهام "جاسوسی برای قطر و فاش کردن اسناد مهم برای این کشور"، به اعدام محکوم شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، یک منبع قضایی مصری اعلام کرد که محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر و 10 تن دیگر که به "ارتکاب جنایت قاچاق اسناد و مدارک صادره از سوی طرف های حاکم کشور و خارج کردن آن از مقر ریاست جمهوری و فاش کردن این اطلاعات برای دولت قطر" متهم هستند، احتمالا با مجازات اعدام به چوبه دار مواجه شوند.

این منبع اعلام کرد: قانون مجازات ها، مجازات اعدام را برای تمامی کسانی در نظر گرفته که اسرار محرمانه یا اطلاعاتی را برای هر کشور خارجی یا یکی از کسانی که برای تحقق منافع آن ها کار می کنند، فاش کند.

در همین راستا دادستان کل مصر اعلام کرد که حمد بن جاسم، رئیس شورای اداری شبکه الجزیره قطر در دسامبر سال گذشته با برخی از افسران عالی رتبه دستگاه اطلاعات قطر، ابراهیم هلال، رئیس بخش اخبار در شبکه الجزیره و علاء عمر سبلان، یکی دیگر از مسئولان این شبکه در هتلی در دوحه دیدار کرده و در آنجا توافق کرده بودند تا متهمان مساله مذکور، اسنادی را که در اختیار داشتند انتقال داده و آن را به دستگاه اطلاعات قطر تحویل بدهند تا آن را از طریق شبکه الجزیره منتشر کنند.

براساس گزارشات دستگاه امنیت ملی مصر، گروه اخوان المسلمین به محمد مرسی، احمد عبدالعاطی، مدیر دفتر وی و امین الصیرفی، منشی شخصی مرسی ابلاغ کرده بود تا اسناد مهمی را که شامل اطلاعاتی از نیروهای مسلح، اماکن حضور آن ها و سیاست های خارجی و داخلی کشور مصر بود، انتقال دهد تا آن را به دستگاه اطلاعات قطر تحویل دهند.

کلید واژه ها: قطر مصر مرسی


نظر شما :