کاهش ۸۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و کردستان عراق

۰۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۶:۲۰ کد : ۱۹۳۶۲۷۳ سرخط اخبار

عضو شورای تجارت و صنعت سلیمانیه عراق گفت حجم مبادلات تجاری و گردشگری بین ایران و کردستان عراق از ابتدای ماه جولای تاکنون ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های محلی، آمارها نشان می دهد حجم مبادلات تجاری و گردشگری بین ایران و کردستان عراق از ابتدای ماه جولای تاکنون 80 درصد کاهش یافته است.

احمد علی کلاری، عضو شورای تجارت و صنعت سلیمانیه در کنفرانسی خبری گفت: «ترانزیت کالا از گذرگاه مرزی پرویزخان بین اقلیم کردستان عراق و ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»

وی افزود: «هر روز تقریبا 180 کامیون کالا وارد منطقه کردستان عراق می شود که مقصد این محموله ها تنها به شهرهای کردستان عراق است نه ایالت های مرکزی و جنوبی. قبلا روزانه 900 کامیون وارد اقلیم کردستان عراق می شد.»

کلاری در ادامه گفت: ایران از 10 جولای تاکنون اجازه ورود تانکرهای نفتی عراقی به این کشور را نمی دهد. تنها تانکرهای نفت ایرانی اجازه ورود به ایران را دارند.

این عضو شورای تجارت و صنعت سلیمانیه اضافه کرد، حتی میزان گردشگران نیز کم شده است. قبلا خودروهای زیادی بین ایران و اقلیم کردستان عراق رفت و آمد می کردند، اما اکنون تنها 2 یا 3 خودرو جرات می کنند از مرز عبور کنند.

به گفته کارشناسان مسائل اقتصادی در کردستان عراق، کاهش حجم مبادلات تجاری بین اقلیم کردستان عراق و ایران دلایل مختلفی دارد که تحرکات خشونت آمیز اخیر تروریست های داعش در شمال عراق یکی از مهمترین دلایل آن به شمار می رود.

کلید واژه ها: کردستان عراق اقلیم کردستان عراق اقلیم کردستان


نظر شما :