آمریکا ۶ مقام کریمه را تحریم کرد

۲۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۳۱۳۶۲ سرخط اخبار

کشورهای مونته نگرو، آلبانی، نروژ، ایسلند و اوکراین به جمع شرکای خود در اتحادیه اروپا پیوسته و برخی مقامات روسی و اوکراین را به خاطر نقض تمامیت ارضی اوکراین مورد تحریم قرار دادند و آمریکا نیز 7 مقام محلی کریمه را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کشورهای مونته نگرو، آلبانی، نروژ، ایسلند و اوکراین به جمع شرکای خود در اتحادیه اروپا پیوسته و علیه برخی مقامات روسی و مقامات سابق اوکراین که به عقیده اتحادیه اروپا در نقض استقلال و تمامیت ارضی اوکراین مقصر هستند، تحریم های جداگانه ای را اعمال کردند.

در سندی که در این رابطه منتشر شده، یادآوری شده است که مونته نگرو و ایسلند بعنوان دو کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا و عضو منطقه اقتصادی اروپایی و مجمع تجارت آزاد با اوکراین، تاکید کردند که سیاست خارجی خود را مطابق با تصمیمات شورای اروپا اجرا کرده و تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه را رعایت خواهند کرد.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تاریخ 17 ماه مارس فهرست تحریم هایی را تصویب کردند که شامل 21 تن از مقامات روسی و اوکراینی و همچنین رهبران محلی کریمه می شود. این فهرست ممکن است در آینده و در صورت عدم تغییر مواضع روسیه، گسترش نیز پیدا کند.

روز گذشته همچنین مشخص شد که دولت آمریکا تحریم هایی را علیه 7 تن از مقامات محلی جمهوری خودمختار کریمه اعمال کرده است.

کلید واژه ها: اوکراین اتحادیه اروپا


نظر شما :