اشتون: به جنگ سرد باز نمی‌گردیم

۱۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۳۱۰۸۴ سرخط اخبار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به بحران اوکراین تاکید کرد که دیگر مجالی برای بازگشت به جنگ سرد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت و گو با روزنامه عکاظ عربستان با اشاره به بحران اوکراین تاکید کرد مجال بازگشتن به جنگ سرد وجود ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اهمیت هماهنگی اروپایی ـ عربی برای برقراری صلح فراگیر در منطقه خاورمیانه و ایجاد دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

کاترین اشتون تصریح کرد که بحران اوکراین افکار عمومی اتحادیه اروپا را مشغول خود کرده است ولی رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز به منزله حفظ امنیت و ثبات در اروپاست.

اشتون تاکید کرد: ما به اصل شراکت اتحادیه اروپا با روسیه متعهد هستیم و از سوی دیگر بدون شک پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه باعث هرج و مرج در اروپا شده است و هرج و مرج چیزی است که ما قصد نداریم به طرف آن برویم بلکه ما خواستار حفظ امنیت و ثبات کشورهای شرق اروپا هستیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: با توجه به اینکه مجالی برای بازگشت به دوران جنگ سرد وجود ندارد تماس هایی بین اتحادیه اروپا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صورت گرفته است، همچنان که وزرای خارجه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هفته گذشته در بروکسل برای بررسی وضع کنونی شبه جزیره کریمه و اوکراین تشکیل جلسه دادند.

اشتون تصریح کرد: ما برای مشارکت فعال اوکراین در اتحادیه اروپا تلاش خواهیم کرد و چیزی که برای ما مهم است حفظ وحدت خاک اوکراین به ویژه بخش شرقی آن است.

کاترین اشتون در پایان تاکید کرد: تمام چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که وحدت اروپا را حفظ کنیم و با اوکراین توافقنامه ای برای افزایش همکاری های سیاسی امضا کرده ایم و این مسئله ای است که با خواسته های مردم اوکراین همخوانی دارد.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا اوکراین


نظر شما :