وزیر خارجه آلمان:

تحریم ها بیشتر به ضرر روسیه خواهد بود تا اروپا

۰۴ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۱ کد : ۱۹۳۰۴۹۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان روز گذشته گفت، اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های اقتصادی ضد روسیه کاملا آمادگی دارد و اعمال این تحریم ها بیشتر به ضرر روسیه خواهد بود تا به ضرر منافع اروپا.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان تاکید کرد، اتحادیه اروپا برای وضع تحریم های اقتصادی ضد روسیه در صورت تشدید تنش و بحران در اوکراین کاملا متحد و همصدا است و مسکو از اعمال این تحریم ها بیشتر از غرب متضرر خواهد شد.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه آلمان تصریح کرد، من فکر نمی کنم که ما در خصوص اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری ضد روسیه اختلاف نظر داشته باشیم. هیچ یک از ما خواستار تشدید اوضاع نیست ولی اگر روسیه شرایط را به صورت یکجانبه تغییر دهد باید بداند که ما این شرایط را قبول نخواهیم کرد و این گونه روابط بد خواهد بود.

وی در مصاحبه با تلویزیون آلمان افزود، روسیه در میان مدت منافع بیشتری را در مقایسه با غرب،اروپا یا آمریکا از دست خواهد داد. هدف اصلی از اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری ضد روسیه اجرای قوانین بین المللی و تحمیل هزینه های اقتصادی و مالی بر روسیه به علت تحولات اخیر اوکراین است.

اظهارات وزیر خارجه آلمان در شرایطی است که شرکت های آلمانی به شدت نگران اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری اتحادیه اروپا ضد روسیه هستند. آنتون بوئرنر رئیس اتحادیه صادرکنندگان آلمان نیز گفت، بیش از 6200 شرکت آلمانی با روسیه همکاری می کنند و روابط برخی از این شرکت ها با طرف های روسی بسیار قوی و مستحکم است. برای این شرکت ها اعمال تحریم های اقتصادی بی شک یک فاجعه واقعی خواهد بود.

مبادلات تجاری روسیه و آلمان سال گذشته به بیش از 76 میلیارد یورو رسیده که این رقم نسبت به سال قبل از آن با کاهش روبرو شده است. روسیه بیش از یک چهارم گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا را تامین می کند و برخی مقام های اروپایی نسبت به ادامه وابستگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گاز روسیه هشدار داده اند.

کلید واژه ها: روسیه آلمان


نظر شما :