نتانیاهو: کشتی‌های بعدی حامل چمدان اتمی ایرانی خواهد بود!

۲۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۲ کد : ۱۹۲۹۹۶۴ سرخط اخبار


بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از فرصت رسیدن کشتی حامل موشک به بندر ایلات که نتانیاهو مدعی است از ایران برای غزه بارگیری شده و نمایش آن در مراسمی که دنیا به آن اهمیتی نداد، استفاده کرد تا شکل جدیدی از توهمات هسته ای خود علیه ایران را علنی کند.

به گزارش «تابناک»، نتانیاهو که نتوانست ناراحتی خود از بی توجهی جهانی به سناریوی جدید علیه ایران را پنهان کند، در جریان نمایش اسرائیلی در بندر ایلات مدعی شد دنیا که به ماجرای ارسال موشک توسط ایران بی توجهی کرده است باید منتظر باشد که در دفعات بعد، کشتی ها به جای موشک به مقصد نزدیکی سرزمین های اشغالی، بمب هسته ای به مقصد دیگر بنادر دنیا نیز حمل کنند.

اگر چه نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعای عجیب خود را توضیح نداده ولی سایت اسرائیلی دبکافایل که به محافل صهیونیستی نزدیک است به توضیح این ادعاها پرداخته است.

منابع نظامی و اطلاعاتی اسرائیل مدعی هستند که در سالهای 2003 و 2004، ایران چند عدد موشک کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به نام X-55 و با برد دو هزار کیلومتر از اوکراین خریداری کرده است. ناتو این موشک ها را AS-15 می نامد. اسرائیلی مدعی هستند که در جریان فروش این موشک ها که رئیس جمهور بعدی اوکراین یعنی ویکتور یوشچنکو در سال 2005 به فروش آنها به ایران و چین اعتراف کرده است، شش تا ده چمدان اتمی نیز به ایران منتقل شده است.

بنا به ادعای دبکا در ان زمان سازمانهای اطلاعاتی غربی و خاورمیانه تصور می کردند که این چمدان ها ساخت روسیه هستند. یوشنچکو هم اگر چه به فروش موشک های کروز به ایران اعتراف کرده ولی اشاره ای به چمدان های اتمی نکرده است.

چمدان های اتمی در جریان جنگ سرد به عنوان یک سلاح کشتار جمعی قابل حمل تاکتیکی ساخته شده اند. برآورد سازمانهای جاسوسی اسرائیل این است که اوکراین اگر چه چمدان هسته ای در اختیار ایران نگذاشته و موشک های فروخته شده به ایران چنین کلاهکی نداشته اند ولی بنا به ادعای اسرائیلی ها، اوکراین نمودارها و مشخصات مورد نظر را در اختیار ایران گذاشته است و این مساله برنامه موشکی مسلح به سلاح هسته ای ایران را به سرعت پیش برده است.

بنا به ادعای اسرائیلی ها، چمدان های هسته ای نیز بدون مواد هسته ای به ایران فروخته شده است ولی این به معنای آن است که ایران از یک دهه پیش به شکل سری موشک های برد بلند قادر به حمل کلاهک هسته ای بوده است.

اسرائیلی ها مدعی هستند که ایران و چین در جریان این معامله با یکدیگر همکاری کرده اند و برای مخفی کردن فروش اقلام فوق به ایران، اوکراینی ها و ایرانی ها سندهای مربوطه را به گونه ای تنظیم کرده اند که به نظر بیاید که مقصد آنها روسیه است.

ادعای عجیب نتانیاهو در مورد چمدان هسته ای در حالی صورت می گیرد که همه تلاش وی برای تحت تاثیر قرار دادن روابط خارجی ایران با سناریوی کشف موشک در یک کشتی با بی توجهی بین المللی همراه شد و وی حتی در مراسمی که در ایلات برگزار کرد، به طور ضمنی به سفر اشتون به ایران حمله کرد.

کلید واژه ها: اوکراین نتانیاهو


نظر شما :