توصیه جالب اوجالان به سیاستمداران کرد ترکیه

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۲:۵۲ کد : ۱۹۲۱۵۹۲ سرخط اخبار

عبدالله اوج آلان رهبر زندانی پ.ک.ک به سیاستمداران کرد ترکیه توصیه کرد که روش و منش فوتبالیست معروف ساحل عاجی دیدیه دروگبا را برای خود الگو قرار دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه رادیکال امروز در مقاله ای به قلم ایوب جان این مطلب را عنوان کرد.

عبدالله اوج آلان رهبر زندانی پ.ک.ک در دیدار اخیر صلاح الدین دمیرتاش و پروین بولدان نمایندگان کرد مجلس ترکیه با وی در زندان ایمرالی به آنان گفت: برای کسب خواسته های هواداران خود از دولت گدایی نکنید، روش غرور آفرین دروگبا را پیش بگیرید.

به نوشته رادیکال برای همگان آشکار است که اوج الان طرفدار دوآتشه تیم فوتبال گالاتاسرای ترکیه است و از آن جایی که دروگبا در این تیم بازی می کند، اوج الان با تقدیر از تاکتیک ها و حرکات وی از نمایندگان حزب صلح و دموکراسی خواسته است تا او را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند.

اوج آلان در مورد توقف عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک اعلام کرده است که حتی در صورت تداوم این روند و عدم خروج نیروهای پ.ک.ک از ترکیه، آتش بس حتما باید حفظ شود.

سرمقاله نویس رادیکال اضافه کرد: اوج آلان خوب می داند که دروگبا با درآمدهای فوتبالی خود، در شهر و روستای زادگاه خود در ساحل عاج، بیمارستان و مدرسه ساخته، برای مبارزه با جنگ داخلی جلوی دوربین رفته و آواز خوانده است و در یک کلام تمام زندگی خود را وقف صلح کرده است. 

کلید واژه ها: دروگبا پ.ک.ک ترکیه


( ۳ )

نظر شما :