فراخوان قرضاوی برای مقابله با حکومت نظامی مصر

۰۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۹ کد : ۱۹۲۰۶۶۸ سرخط اخبار

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان و مفتی تکفیری ها ضمن محکوم کردن موج بازداشت سران جمعیت اخوان المسلمین در مصر، ملت مصر را به مقابله با حکومت نظامی فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «الشروق»، «یوسف القرضاوی» سلفی تکفیری و مفتی قطری در خطبه های روز جمعه در مسجد «عمر بن الخطاب» در «دوحه» پایتخت قطر، موج بازداشت سران اخوان و کشتار طرفداران این جنبش در جریان متفرق ساختن تحصن ها در میدان های «رابعه» و «النهضه» را محکوم و بر مسالمت آمیز بودن این تظاهرات ها تأکید کرد.

القرضاوی ضمن تأکید بر مشروعیت «محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع مصر، مردم این کشور را به مبارزه علیه حکومت نظامی فراخواند.

مفتی قطری ها در این سخنان گفت:« نیروهای مسلح (مصر) و برخی کشورهای عرب حامی آنها علیه دکتر مرسی توطئه چینی کردند. مرسی آن مرد صالحی که ثمره انقلاب 25 ژانویه و بود و از طریق صندوق رای به قدرت رسیده بود و در دوران ریاست جمهوری پرشکوه خود بزرگ ترین دستورها را در عرصه بین المللی صادر کرد. اما برخی کشورهای عربی با اموالشان از این نظامیان حمایت کردند.»

القرضاوی همچنین از «کودتای عبدالفتاح السیسی» فرمانده عالی نیروهای مسلح مصر علیه رئیس جمهور مخلوع انتقاد کرد و عنوان داشت السیسی از صداقت مرسی که نخواسته بود اسرارش را فاش کند، سوء استفاده کرد و برای فرزندن مصر رسوایی به بار آورد. به طوری که این نیروهای نظامی با این عنوان که «ملت در روز 30 ژوئن به آنها  مجوز قتل عام صادر کرده است» علیه مرسی کودتا کردند.

کلید واژه ها: مصر مرسی


نظر شما :