آغاز انتخابات پارلمانی در پاکستان

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۹ کد : ۱۹۱۶۰۰۴ سرخط اخبار

انتخابات پارلمانی پاکستان ساعت هشت صبح روز شنبه در حالی آغاز شد که هم به آزمونی تاریخی برای تحکیم پایه های دموکراسی در این کشور تبدیل شده و هم با تهدید شورشیان طالبان روبه روست.
بیش از 86 میلیون پاکستانی واجد شرایط رای دادن هستند. قرار است در جریان این انتخابات 342 نماینده مجلس ملی و نمایندگان آنها در چهار مجلس ایالتی انتخاب شوند. حزبی که بیشترین کرسی های پارلمان را به دست آورد مسئولیت تشکیل دولت آتی پاکستان را بر عهده خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، 70000 شعبه اخذ رای در ساعت هشت صبح کار خود را آغاز کردند. این انتخابات قرار است در ساعت 17 به وقت محلی پایان یابد. احتمال تمدید مدت زمان اخذ رای نیز وجود دارد.
این انتخابات می تواند وجهه ای تاریخی پیدا کند، زیرا از زمان تاسیس کشور پاکستان در سال 1947 تاکنون این برای نخستین بار است که یک دولت غیرنظامی به طور کامل دوره پنج ساله زمامداری خود را به پایان می رساند و زمام امور را در اختیار یک دولت غیرنظامی دیگر قرار می دهد.
میزان مشارکت در این انتخابات که در سال 2008 در حدود 44 درصد بود یکی از کلیدهای اصلی این انتخابات به شمار می رود. ناظران عقیده دارند باید دید این انتخابات تحت تاثیر حضور پرشور جوانان جویای تغییر قرار خواهد گرفت یا تحت تاثیر ترس از حملات احتمالی.
نتایج اولیه این انتخابات احتمالا شنبه شب منتشر خواهد شد.


نظر شما :