اسراییل :

باید به سوریه حمله شود تا ایران بترسد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۹۱۵۴۳۷ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه اسراییل در سخنانی خواستار واکنش آمریکا و جامعه بین الملل در قبال آنچه که استفاده رژیم بشار اسد از سلاح های شیمیایی علیه مخالفانش خواند ، شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه " جروزالم پست" ، " زئیو الکین" معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در مصاحبه با رادیو ارتش اسراییل ضمن اشاره به این موضوع که رژیم بشار اسد با استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مخالفان، از خط قرمز آمریکا و جامعه جهانی عبور کرده است، افزود که واکنش شدید و جدی به این اقدام می تواند در مهار برنامه های هسته ای ایران نیز موثر باشد.

وی افزود:" عدم واکنش آمریکا و جامعه جهانی به استفاده رژیم سوریه از سلاح شیمیایی ایران را به این نتیجه گیری می رساند که آمریکا واکنشی در قبال عبور از خط قرمزهایش نشان نمی دهد."

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا شش ماه پیش به دولت بشار اسد هشدار داده است در صورت استفاده از سلاح شیمیایی ، آمریکا واکنش (احتمالا نظامی )نشان خواهد داد.

اوباما روز گذشته نیز در دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن در کاخ سفید با اشاره به اینکه استفاده رژیم بشار اسد از سلاح شیمیایی بازی را در سوریه عوض خواهد کرد، هشدار داد در صورت ثبات این مساله واشنگتن موضع فعلی خود را در قبال تحولات سوریه تغییر خواهد داد.

معاون وزیر خارجه اسراییل در ادامه افزود:" ایرانی ها در حال تماشای صحنه هستند و سوال اساسی این است که آیا (دولت سوریه) از خط قرمز تعیین شده عبور کرده است و در صورت عبور واکنش آمریکا و جامعه جهانی چه خواهد بود."

الکین افزود:" اگر عبور سوریه از خط قرمز با واکنشی مواجه نشود ایرانی ها به این نتیجه می رسند که برنامه های هسته ای شان را بدون توجه به خط قرمزهای تعیین شده پیش ببرند و نگران نباشند."

گفتنی است هم اکنون وزارت خارجه اسراییل با توجه به کناره گیری "آویگدور لیبرمن " وزیر خارجه پیشین از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اداره می شود و وزیر خارجه جدید هنوز معرفی نشده است.

کلید واژه ها: آمریکا شیمیایی وزیر خارجه از سلاح عبور سلاح واکنش اسراییل جامعه آمریکا و جامعه بشار اسد و جامعه سوریه از خط


( ۱ )

نظر شما :