همراهی امریکا با اسرائیل در صورت حمله به ایران

۲۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۱۵۰۵۱ سرخط اخبار

کمیته روابط خارجی سنا با تصویب قطعنامه ای تاکید کرد در صورت حمله اسرائیل به ایران آنهم به منظور دفاع از خود، واشنگتن در کنار تل آویو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن تاکید شده در صورت حمله به ایران، آمریکا به اسرائیل یاری خواهد رساند.

بر اساس این گزارش، ماه گذشته لیندسی گراهام، سناتور اهل کالیفرنیا این قطعنامه را که با همکاری 15 سناتور دیگر تهیه شده بود، به مجلس سنا ارائه کرد.

در این قطعنامه آمده است: آمریکا منافع ملی حیاتی و در عین حال تعهد محکمی در تضمین موجودیت، حیات و امنیت اسرائیل دارد. ما بر حمایت آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید می کنیم و اصرار داریم اگر اسرائیل مجبور به اقدام نظامی علیه ایران به منظور دفاع از خود شد، آمریکا در کنار اسرائیل خواهد بود و در دفاع تل آویو از مردم و مرزها و موجودیتش، واشنگتن از آن حمایت اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک خواهد کرد. در این قطعنامه همچنین آمده: سیاست آمریکا توقف برنامه هسته ای ایران است.

به دنبال تصویب این قطعنامه، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کمیته روابط خارجی سنا پیام بسیار شفاف و مهمی از همبستگی علیه تهدید هسته ای ایران ارسال کرده است.

کلید واژه ها: اسرائیل آمریکا قطعنامه


نظر شما :