بهره‌برداری از بحران کره شمالی علیه برنامه هسته‌ای ایران

۱۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۱۴۵۵۸ سرخط اخبار

رسانه ها و مقامات رژیم صهیونیستی با تلاش برای شبیه سازی بین برنامه هسته ای ایران و کره شمالی در تلاش هستند تا از بحران بین واشنگتن و پیونگ یانگ به نفع رژیم متبوع خود بهره برداری کنند.به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که جنگ لفظی بین پیونگ یانگ و واشنگتن و متحدانش همچنان ادامه دارد، رسانه ها و مقامات رژیم صهیونیستی با تلاش برای شبیه سازی بین برنامه هسته ای ایران و کره شمالی در تلاش هستند تا از یک بحران بین المللی برای رژیم متبوع خود بهره برداری کنند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار با گروهی 5 نفره از سنای آمریکا ضمن اشاره به تهدیدات اخیر کره شمالی گفته است که «امروز از همیشه روشن تر است که نمی توانیم اجازه دهیم رژیمی که خواستار نابودی ماست به سلاح های نابودکننده دست پیدا کند. جلوی چنین چیزی باید به هر قیمتی گرفته شود.»

پیش از آن نیز «یووال اشتاینتز»، وزیر امور روابط بین المللی رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر امور خارجه نروژ گفته بود: «رژیم تندروی کره شمالی اندک زمانی پیش تر به سلاح هسته ای دست یافت و اکنون تهدید آشکار هسته ای علیه مردم کره جنوبی، ژاپن و حتی مناطق غربی ایالات متحده وجود دارد. این به همه ما نشان می دهد که چه چیزی ممکن است برای اسرائیل، خاورمیانه و اروپا اتفاق بیفتد اگر رژیم تندروی ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند.»

صهیونیست ها به مذاکرات ایران و شش کشور موسوم به 1+5 که امروز دور جدیدی از آن آغاز شده است، نگاه مثبتی نداشته و آن را تلاش ایران برای خریدن وقت می خوانند. در عین حال، روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم یادداشتی را منتشر کرده و در آن از نزدیک بودن تاکتیک های ایران و کره شمالی در مسائل هسته ای و موشکی سخن گفته است.

صهیونیست ها که سابقه ای طولانی در استفاده از بحران های بین المللی به نفع خود دارند و اساسا وجود خود را مدیون دو جنگ جهانی اول و دوم هستند، بار دیگر از اختلافات بین کره شمالی و متحدین آمریکا در منطقه اقیانوسیه به عنوان ابزاری برای توجیه ادبیات نامعقول خود بهره می برند.

برنامه هسته ای ایران کاملا تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد حال آنکه کره شمالی مدت هاست از ان پی تی خارج شده است. در ضمن، جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز تاکنون به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اذعان داشته است بنابراین، موضوع ایران و کره شمالی دو موضوع کاملا متفاوت است.

ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده و بنا بر مبانی دینی خود، استفاده از سلاح های کشتار جمعی را حرام می داند.

صهیونیست ها در حالی ایران را متهم به تلاش برای تولید سلاح هسته ای می کنند که خود دارای تنها زرادخانه هسته ای در خاورمیانه هستند و تاکنون پای هیچ یک از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته ای این رژیم نرسیده است.

کلید واژه ها: کره شمالی بین المللی سلاح و کره برنامه هسته و کره شمالی ایران و کره شمالی ایران و کره


نظر شما :