ایران و کره شمالی در جبهه واحدی بسر می‌برند

۱۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۶۶۶۳۸ سرخط اخبار

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی در دیدار با سفیر این کشور در تهران گفت: ایران و کره شمالی در جبهه واحدی علیه دخالت ها و زورگی هایی آمریکا و متحدانش بسر می برند

به گزارش ایسنا، کانگ سام هیون سفیر کره شمالی در تهران پیش از ظهر امروز (دوشنبه 11 بهمن ماه) با علاء الدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: گسترش مناسبات و همکاری های ایران و کره شمالی در عرصه های مختلف و مورد علاقه به ویژه در عرصه پارلمانی به نفع دو ملت است که می بایست مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

وی همچنین افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی با توجه به علاقمندی دو کشور، از توسعه مناسبات دوستانه فی مابین حمایت می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی در ادامه گفت: سفر متقابل مقامات دو کشور و مذاکره و گفت وگو در مسائل دو جانبه، در برداشتن گام های جدید برای تقویت روابط فیمابین از اهمیت و تأثیر فراوانی برخوردار است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران و کره شمالی در جبهه واحدی علیه  دخالت ها و زورگیی های آمریکا و متحدانش بسر می برند و در مقابل انواع فشارها و تحریم ها که از سوی غرب بر دو کشور تحمیل شده است مقاومت و ایستادگی می کنند.

بروجردی در پایان این دیدار نسبت به تحکیم و تقویت ارتباطات دو کشور اظهار امیدواری کرد.

کانگ سام هیون سفیر کره شمالی در تهران نیز در همین دیدار با اشاره به علاقمندی کشوری به توسعه مناسبات با ایران در عرصه های مختلف گفت: کره شمالی و ایران از توانمندی های فراوانی برخوردارند که می بایست از آنها در جهت تقویت و توسعه روابط فیمابین استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: توسعه مناسبات با ایران در عرصه های سیاسی، اقتصادی و دفاعی مورد توجه و اهتمام ویژه کره شمالی قرار دارد.

سفیرکره شمالی در تهران همچنین گفت: آمریکا منشأ بی ثباتی و ناامنی در مناطق مختلف جهان است و کره شمالی از مواضع ایران در ضدیت با زورگویی و مداخلات امپریالیستی آمریکا حمایت می کند.

وی در پایان این دیدار گسترش بیش از پیش روابط و همکاری های دو کشور را خواستار شد.

کلید واژه ها: و کره و کره شمالی ایران و کره ایران و کره شمالی و کره شمالی در پارلمانی ایران و کره گروه دوستی پارلمانی ایران


نظر شما :