تحریمها ایران را به یک قطب علمی تبدیل کرد

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۹۱۳۷۶۱ سرخط اخبار
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در دیدار با رییس مجلس محلی ایالت باسک تصریح کرد: تحریمهای یکجانبه غرب اگرچه مشکلاتی را برای ایران پدید آورده، اما جوانان ایرانی توانسته اند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و ایران را به یک قطب علمی و فناوری در جهان مبدل سازند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید، ˈمرتضی صفاری نطنزیˈ که در شهر ویتوریا پایتخت اداری ایالت باسک با خانم ˈباکارچو تخریاˈ سخن می گفت، در این دیدار دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را ظرف بیش از سه دهه گذشته در حوزه های مختلف سیاسی ،اقتصادی و علمی تشریح کرد.
 
او یادآور شد: نرخ رشد توسعه علمی و تولید دانش در ایران در سه دهه اخیر 11 برابر متوسط رشد جهانی بوده است.
 
سفیر جمهوری اسلامی با اشاره به تحریمهای یکجانبه غرب علیه ایران خاطرنشان کرد: محدودیتهای ایجادشده باعث شد ملت ایران با تکیه بر توان داخلی، استفاده از قابلیتهای جوانان و نخبگان خود و تبدیل تهدیدها به فرصت، کشورمان را به یک قطب علمی و فناوری در منطقه و جهان تبدیل کنند و دستاوردهای قابل توجهی را در سایه این تحریم ها بدست آورند.
 
صفاری گفت: تحریمها مشکلات و زحمتهایی را برای ایران ایجاد کرده، اما این مشکلات در مقایسه با دستاوردهای عظیم کشور ما قابل تحمل است.
 
وی، برنامه هسته ای ایران را کاملا صلح آمیز و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان کرد و اظهار داشت: ایران تاکنون همکاریهای بسیار خوبی با آژانس داشته است و این روند ادامه خواهد داشت.
 
سفیر ایران همچنین با تاکید بر حق همه ملتها برای دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز، تبلیغات رسانه های غربی را در این زمینه کاملا سیاسی و فاقد اعتبار حقوقی دانست.
 
صفاری در بخش دیگری از سخنانش، نقش مجلس شورای اسلامی را در ساختار سیاسی ایران تبیین کرد و آمادگی کشورمان را برای تقویت و گسترش مراودات پارلمانی با ایالت باسک اعلام داشت.
 
وی همچنین با تشریح توانمندیهای اقتصادی ایران،از حضور و مشارکت شرکتهای باسکی در بازار ایران استقبال کرد.
 
بر اساس این گزارش، خانم ˈباکارچو تخیراˈ رییس مجلس محلی ایالت باسک نیز در این دیدار با اعلام حمایت از گسترش مناسبات اقتصادی این ایالت با جمهوری اسلامی ایران، توانمندیهای این ایالت خودمختار شمال اسپانیا را تشریح کرد و اراده مقامات ایالتی را برای توسعه همه جانبه روابط به اطلاع سفیر ایران رساند.
 
خانم تخیرا همچنین از تقویت ارتباطات پارلمانی ایالت باسک با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
 
سفیر ایران در جریان سفر به ایالت باسک با ˈاینیگو اورکویوˈ رییس دولت محلی آن، مقامهای سیاسی و مدیران ارشد شرکتهای تجاری این ایالت نیز دیدار و از برخی مراکز اقتصادی و صنعتی آن دیدن کرد.

کلید واژه ها: ایالت جمهوری اسلامی باسک ایالت باسک جمهوری اسلامی ایران سیاسی علمی اقتصادی دیدار


نظر شما :