نماینده ویژه اسد پیام او را به هند برد

۱۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۱۳۴۹۹ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، انتظار می رود خانم بوثینه شعبان در این سفر حامل یک پیام ویژه از بشار اسد به مانموهان سینگ نخست وزیر هند باشد.

منابع خبری هند به نقل از دیپلمات های سوری در دهلی نو گزارش دادند وی درسفر روز سه شنبه خود همچنین با دیگر مقامات هندی دیدار و آنان را از جنگ جاری در سوریه مطلع خواهد کرد.

خانم بوتهاینا در سال 2008 به همراه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از هند دیدن کرده بود.

این دیدار بوتهاینا از هند چند روز بعد از گفتگوهای علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با نخست وزیر، وزیر خارجه و دیگر مقامات ارشد هندی در دهلی نو که تحولات سوریه در طول آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، صورت می گیرد.

سوریه احساس می کند که هند باید همانند روسیه، ایران و چین نقش مثبتی را در خاتمه درگیری های داخلی این کشور ایفا کند.

هند در چندین مورد با مداخله نظامی برای خاتمه بحران جاری در سوریه مخالفت کرده و خواستار ابداع یک راه حل سیاسی برای این منظور شده است.

هند به سازمان ملل گفته است که تشدید نظامی سازی درگیری در سوریه دستیابی به یک راه حل سیاسی در این کشور را دشوار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه هند نیز پیش از این گفته بود ما نگرانی های زیادی را درمورد اتفاقات سوریه داریم ولی قاطعانه اعلام کردیم ، خود مردم هستند که باید تصمیم بگیرند و مشکل را حل کنند و تجربه نشان داده است که اگر ازخارج راه حلی دیکته شود موجب فاجعه و تراژدی می شود.

سلمان خورشید دردیدار با لاریجانی گفته بود: ما باشما موافق هستیم و فکر می کنیم در هر جا به خصوص درغرب آسیا هر اقدامی که تشویق کننده ذهنیت تروریستی باشد برای همه ما و کسانی که این کارها رامی کنند، مضراست و ما آماده ایم دراین زمینه با شما همکاری کنیم و این چرخه را تغییر دهیم.

کلید واژه ها: سوریه هند


نظر شما :