مصر جنگنده هایش را از آمریکا گرفت

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۲ کد : ۱۹۱۲۳۸۷ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از قاهره، ارتش مصر روز یکشنبه اعلام کرد این مساله نشانگر ادامه همکاری های نظامی میان دو کشور به رغم ادامه بحران های سیاسی در مصر می باشد.

سفارت آمریکا نیز در قاهره با صدور بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد به مناسبت ورود این جنگنده ها یک مراسم ویژه با شرکت یک هیات آمریکایی و مقام های مصری برگزار شد.

این چهار فروند هواپیمای اف - 16 آمریکایی در چارچوب قرارداد فروش 20 فروند از این نوع هواپیماها به مصر است که طی سالجاری میلادی در اختیار این کشور قرار می گیرد.

این گزارش حاکیست که کمک های آمریکا به مصر همواره با انتقاد نمایندگان کنگره روبرو بوده است و واشنگتن طی چندین دهه از تسهیلات مصر برای کشتی های جنگی خود در عبور از کانال سوئز برخوردار است..

یک منبع نظامی مصری در این باره گفت که از دیگر اهداف سفر هیات آمریکایی به مصر ترتیب مقدمات برای برگزاری رزمایش موسوم به ستاره درخشان در اکتبر آینده است که بزرگترین رزمایش منطقه بشمار می رود.

زمایش ستاره درخشان که هر دو سال یکبار در مصر برگزار می شود، در سال 2011 و بدنبال بروز اغتشاشات سیاسی در مصر که به سرنگونی حسنی مبارک و روی کار آمدن ˈ محمد مرسی منجر شد، لغو گردید.

سفارت آمریکا در قاهره بنوبه خود اعلام کرد که واشنگتن از زمان انور سادات تا کنون 224 فروند جنگنده اف -16 به مصر تحویل داده است.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :