تحریم ایران و مواضع متناقض غرب

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۹۱۰۶۸۹ سرخط اخبار

دبیرکل فدراسیون اتحادیه کارگران جهان با انتقاد از تحریم های غرب علیه ایران، نسبت به تاثیرات تخریبی این محدودیت ها روی طبقه کارگر ابراز تاسف کرد.

«جورج ماوریکوس» به ایلنا گفت که در پیش گرفتن اقدام های تنبیهی اقتصادی و اعمال تحریم که مردم جامعه و به ویژه طبقه کارگر متحمل پیامدهای سوء آن می شوند، به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و نشان دهنده مواضع متناقض غرب است.

دبیرکل فدراسیون اتحادیه کارگران جهان در ادامه خواستار لغو تحریم های غرب و به ویژه تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه ایران شد.

وی با تاکید بر این که ده ها کشور جهان در فدراسیون اتحادیه کارگران عضو هستند، گفت که این نهاد بین المللی از قدرت اجرایی لازم برای مقابله با تحریم های غرب علیه ایران و فشار ناشی از آن بر طبقه کارگر، برخوردار است.

ماوریکوس ادامه داد: «من از کشوری می آیم که در مقطع زمانی فعلی با مشکلات و چالش های اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کند. هر روز در یونان شاهد اعتراض و نارضایتی مردم به سیاست های اقتصادی دولت و همچنین اعتصاب کارکنان بخش های مختلف هستیم؛ به همین دلیل دشواری های اقتصادی مردم را با تمام وجود درک می کنم. به طور قطع بار سنگین و دردناک این مشکلات بر دوش کارگران و طبقه ضعیف هر جامعه، مضاعف بوده و در همین راستا تاکید می کنم که مسئولان باید رسیدگی به مشکلات معیشتی این طبقه را از مهمترین اولویت های خود قرار دهند.»

وی افزود که آزادی و استقلال سندیکاهای صنفی از جمله مهمترین مسائل کارگری در هر جامعه است و این حق اساسی کارگران نباید قربانی ملاحظات سیاسی شود؛ حقی که به هیچ عنوان قابل معامله و گروکشی نیست.

ماوریکوس همچنین گفت که مشکلات جامعه کارگری در هر کشور در وهله نخست باید توسط مسئولان همان کشور حل و فصل شود ولی در عین حال اتحادیه کارگران جهان باید مرجع قابل اتکایی برای روزهای سخت کارگران باشد.

وی افزود که رویکرد دولت در قبال جامعه کارگری باید «حمایتی» باشد و کاهش ارائه خدمات، تسهیلات و اعمال سیاست های ریاضتی بر این قشر – حتی در شرایط تحریم و بحران اقتصادی – راهکار مناسبی نیست.

 

کلید واژه ها: کارگران اقتصادی تحریم جامعه طبقه اتحادیه اتحادیه کارگران


نظر شما :