جاسوسی‌ آمریکا از ریاست‌‌جمهوری فرانسه

۰۲ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۲ کد : ۱۹۰۹۴۷۸ سرخط اخبار

 

تابناک نوشت:
فرانسه اعلام کرد آمریکا با ویروسی مشابه شعله از رایانه‌های کاخ ریاست جمهوری فرانسه جاسوسی کرده است.
 
به گزارش فارس، منابع خبری گوناگون به نقل از «آژانس نبرد سایبری فرانسه» گزارش می‌دهند آمریکا سال گذشته ـ در دوران ریاست‌جمهوری «نیکلا سارکوزی» ـ از بدافزارهای رایانه‌ای برای جاسوسی از دفتر ریاست جمهوری پاریس استفاده کرده‌اند. در همین حال، سفارت آمریکا در پاریس با انتشار بیانیه‌ای این خبر را انکار کرده است.
 
آژانس نبرد سایبری فرانسه اعلام کرده ویروسی که آمریکا در خلال انتخابات ماه مه سال گذشته از آن برای حمله به رایانه‌های دفتر رئیس جمهور سابق فرانسه استفاده کرده مشابه ویروس «شعله» بوده که پیشتر شواهدی نشان داد آمریکا و اسرائیل آن را برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران طراحی کرده بودند.
 
در ماه مه سال جاری (خرداد ماه 91) محققان یک شرکت امنیتی  به نام "کاسپرسکی لب" در روسیه از کشف بدافزاری موسوم به "شعله" (Flame) خبر دادند که برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طراحی شده بود.
 
این شرکت گفت معتقد است که حمله کار یک دولت بوده اما نمی تواند از سرمنشاء دقیق آن مطمئن باشد. با این حال، مستندات زیادی نشان داد این ویروس نیز مانند استاکس‌نت به دست کارشناسان سایبری آمریکا و اسرائیل طراحی شده بود.
 
چندی بعد روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی افشا کرد دستور حمله‌های سایبری علیه ایران به دستور شخص اوباما انجام گرفته است.
 
آژانس نبرد سایبری فرانسه به تازگی اعلام کرده آمریکا، فرانسه که از متحدان درجه اولش به شمار می‌رود را نیز هدف چنین حملاتی قرار داده است. به گفته این آژانس، ویروس جاسوسی آمریکا به رایانه‌های چند تن از مشاوران انتخاباتی نیکلا سارکوزی حمله کرده است.
 
در همین حال، سفارت آمریکا در پاریس با انتشار بیانیه‌ای گفت خبری که درباره جاسوسی واشنگتن از رایانه‌های دفتر ریاست جمهوری فرانسه در رسانه‌ها منتشر شده بر مبنای «مفروضه‌های اثبات‌نشده» قرار داشته و صحت ندارد.

کلید واژه ها: آمریکا فرانسه سایبری جاسوسی رایانه های


نظر شما :