مسکو پیش‌نویس طرح آتش‌بس در غزه را به شورای امنیت ارائه کرد

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۹۰۹۳۸۳ سرخط اخبار

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، هیئت نمایندگی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه‌ای را به این شورا ارائه داد که در آن خواستار توقف فوری خشونت‌ها در نوار غزه شده و هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی به مذاکره فراخوانده شده‌اند.

در حال حاضر شورای امنیت در حال برگزاری دومین نشست خود برای بررسی اوضاع کنونی در نوار غزه است که از 14 نوامبر اسرائیل حملات گسترده‌ای را به این منطقه آغاز کرده است.

بر اساس پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از خطر وخامت شدید اوضاع در نوار غزه، بخصوص در رابطه با تلفات سنگین انسانی و وخیم شدن وضعیت انسانی در این منطقه ابراز داشته و همچنین تاکید می‌کند که باید از غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی دفاع شود.

در متن این سند که برای رای گیری در حال بررسی است، هم طرف اسرائیلی و هم طرف فلسطینی در وخامت اوضاع منطقه مقصر شناخته شده است.

این پیش‌نویس با تاکید بر اینکه مناقشه فلسطین- اسرائیل تنها از طریق مسالمت آمیز قابل حل و فصل شدن است، از هر دو طرف درگیری خواسته شده تا اولا، سریعا، برای مدت طولانی و بدون نقض اقدامات نظامی را متوقف کنند تا آرامش به منطقه بازگردد. دوما، از تلاش‌های بین المللی برای حل و فصل وضعیت کنونی حمایت کنند. سوما، شورای امنیت طرف اسرائیلی و فلسطینی را به سمت ازسرگیری فوری مذاکرات دوجانبه برای دستیابی به هدف نهایی انعقاد پیمان صلح دعوت کند.

"ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که هدف این کشور از ارائه این پیش نویس توقف سریع بحران کنونی در نوار غزه است تا آتش بس بین اسرائیل و فلسطین برقرار شده و طرفین به سمت مذاکره سوق یابند.

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست طرف روسی بررسی این سند در خصوص اوضاع نوار غزه را آغاز کرده است.

کلید واژه ها: امنیت نوار غزه در نوار غزه شورای امنیت در نوار


نظر شما :