ادعای جدید آمریکا:

ایران در سوریه با القاعده همکاری می کند!

۲۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۹۰۸۱۳۹ سرخط اخبار

روز به روز که خصومت آمریکا با ایران بر سر برنامه هسته ای کشورمان اوج می گیرد، ادعاهای عجیب و غریب و غیرمنطقی دولت این کشور نیز علیه ایران افزایش می یابد. روند وقایع به سمتی است که گمان می رود در آینده ای نزدیک، ایالات متحده ایران را مسئول هر واقعه تروریستی در هر گوشه دنیا معرفی کند!

 
به گزارش «تابناک»، وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه ای برای دادن اطلاعات در مورد محل اختفای دو عضو شبکه القاعده که این وزارتخانه می گوید در ایران مستقر هستند،  ۱۲ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. وزارت خارجه آمریکا مدعی است «محسن الفضلی» و «عادل رضی صدر الوهابی الحربی»، به ترتیب مسئول و معاون شبکه القاعده «مستقر در ایران» هستند که در حال فعالیت برای فرستادن جنگجو و کمک مالی به نیروهای وابسته به القاعده در سوریه می باشند. 
 
به موازات این بیانیه وزارت خارجه آمریکا، وزارت خزانه داری این کشور هم روز گذشته بیانیه ای صادر کرده و مدعی شده این گروه «مستقر در ایران» علاوه برتدارک رسانی به نیروهای القاعده در جنوب آسیا و خاورمیانه، در حال فعالیت برای فرستادن جنگجو و کمک مالی به نیروهای وابسته به القاعده در سوریه هستند.
 
وزارت خارجه آمریکا می گوید الفضلی جز معدود معتمدین شبکه القاعده است که از حملات ۱۱ سپتامبر خبر داشته است. بنا بر این بیانیه الفضلی تامین کننده مالی حمله ششم اکتبر سال ۲۰۰۲   به یک کشتی فرانسوی در ساحل یمن بود. در فوریه سال ۲۰۰۵ الفضلی مشمول تحریم های آمریکا شد و روز پنجشنبه نیز  معاون وی در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفت.
 
وزارت خارجه آمریکا می گوید که عناصر القاعده در ایران که تحت رهبری الفضلی هستند، در تلاش برای فرستادن جنگجو و پول به نیروهای وابسته القاعده از طریق  ترکیه هستند. بنا بر این بیانیه الفضلی همچنین از طریق شبکه گسترده خود در کویت اعانه جمع کرده و از طریق ترکیه به سوریه می فرستد.
 
این مجموعه ادعاها در حالی از سوی دولت ایالات متحده مطرح می شود که خصومت ایران با القاعده از آغاز تاکنون برای تمامی ناظران و تحلیلگران بین المللی امری بدیهی به شمار می رود؛ چه برسد به حمایت ایران از این گروه و حضور اعضای بلندمرتبه آن در خاک ایران.
 
از این گذشته، چند ماه قبل و پس از آنکه ادعای تأسیس دفتری توسط طالبان و القاعده در مناطق جنوب شرقی ایران از سوی برخی رسانه های غربی اعلام شد، مقامات خود این گروه ها در مصاحبه هایی این موضوع را رد کرده و حتی آن ها نیز به نوبه خود اتهاماتی را علیه ایران مطرح نمودند.
 
اما اصل موضوع به کنار، آنچه بیش از همه ادعای دولت آمریکا را شگفت انگیز جلوه می دهد، طرح این موضوع است که «همکاری» ایران و القاعده، در جهت ارسال سلاح و کمک به مخالفین دولت بشار اسد صورت گرفته است! این در حالی است که طی ماه های اخیر، ایران بیش از هر چیز از سوی دولت های غربی به سبب حمایت از دولت مرکزی سوریه تحت فشار بوده است. 
 
اکنون کدام عقل سلیمی باور می کند که ایران، مهمترین متحد منطقه ای سوریه، به مخالفان مسلح بشار اسد کمک کند؟! آن هم به واسطه القاعده! و از همه مهمتر، از مسیر ترکیه!
 
در مجموع، به نظر می رسد دولت آمریکا در حال حرکت به سمتی است که با قرار دادن همه دشمنان خود در یک مجموعه واحد و فریب افکار عمومی، خود را در جنگی مداوم با به اصطلاح «تروریسم بین المللی» (شامل همه کشورها و گروه های ضدآمریکایی) معرفی کرده و از این طریق، برای اقدامات مداخله جویانه خود در سراسر دنیا مشروعیت بخرد. 
 
در این میان، با توجه به اینکه افکار عمومی آمریکا به سبب وقایع 11 سپتامبر بیش از همه نسبت به گروه القاعده احساس وحشت و تنفر دارد، آمریکا می خواهد با طرح ادعای پیوستگی این گروه با ایران، جمهوری اسلامی ایران را نیز دشمن شماره یک مردم آمریکا معرفی نماید. اقدام اخیر دادگاه آمریکایی در محکوم کردن ایران به واسطه حملات 11 سپتامبر و اینک این ادعاهای جدید را باید همگی در راستای همین هدف آمریکا ارزیابی کرد.

نظر شما :