سفیر ایران: با طرح آتش بس عید قربان در سوریه موافقیم

۲۷ مهر ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۷ کد : ۱۹۰۸۱۱۲ سرخط اخبار

 سفیر ایران در سوریه در گفتگو با یک روزنامه لبنانی با اشاره به طرح ˈاخضر ابراهیمیˈ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درخصوص برقراری آتش بس در عید قربان گفت: ایران با هر طرحی که باعث متوقف شدن خشونت بوده و مقدمه ای برای راه حل سیاسی بحران موجود باشد، همراهی می کند.
[سفیر ایران در سوریه: با طرح آتش بس عید قربان در سوریه موافقیم]

به گزارش ایرنا از بیروت، ˈمحمد رضا شیبانیˈ سفیر ایران در سوریه در گفتگو با شماره امروز پنجشنبه روزنامه لبنانی ˈالسفیرˈ گفت: ما طرح آتش بس میان دولت سوریه و مخالفان مسلح نظام این کشور را که قرار است در عید قربان به اجرا در آید، تایید می کنیم.

وی ادامه داد: ما با وفاق ملی در سوریه و هر آنچه که دست طرف های بیگانه و غیر مسئول را از این کشور قطع کند، موافقیم؛ همان دست هایی که سلاح به سوریه می فرستند و با پشتیبانی مالی از عناصر تروریست باعث پیچیده شدن و تشدید هر چه بیشتر بحران می شوند.

شیبانی با بعید دانستن امکان وقوع جنگ میان سوریه و ترکیه ادامه داد: شرایط داخلی و خارجی ترکیه اجازه پیدایش این حد از تنش را به مقامات این کشور نمی دهد و بنابراین من فکر نمی کنم که آغاز این جنگ، امکان پذیر باشد.

سفیر ایران در سوریه با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی و اجتماعی ترکیه و همچنین وضعیت مشابه هم پیمانان این کشور اجازه آغاز جنگ علیه سوریه را نمی دهد، خاطر نشان کرد: اعلام این جنگ به هیچ وجه از منظر اقتصادی و اجتماعی به نفع نظام و مردم ترکیه نیست، چرا که این جنگ امنیت و ثبات منطقه را نیز با چالش روبرو می سازد.

وی اظهار داشت: ایران کمک های مختلفی از جمله در زمینه نیرو در اختیار سوریه قرار می دهد و همچنین پیشنهادهای مختلفی برای حل و فصل سیاسی بحران به مقامات دمشق ارایه داده است.

شیبانی با اشاره به اینکه از جمله این پیشنهادها متوقف شدن خشونت و برقراری امنیت و ورود به گفتگوهای ملی است، ادامه داد: اجرای انتخابات پارلمانی با مشارکت تمام طرف های سیاسی و تشکیل دولت وحدت ملی بر اساس ترکیب پارلمان از دیگر طرح های پیشنهادی ایران به شمار می رود.


نظر شما :