نتانیاهو: گزینه مداخله نظامی در سوریه را بررسی می‌کنیم

۲۶ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۹۰۸۰۹۷ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای وجود تسلیحات شیمیایی در سوریه، گفته است که در صورت لزوم گزینه مداخله نظامی در سوریه را بررسی می کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد اسرائیل گزینه مداخله نظامی در سوریه را بررسی می کند تا مطمئن شود تسلیحات شیمیایی سوریه به دست افراد نامناسب نیفتد.

نتانیاهو در جمع گروهی از سفرای اروپایی در بیت المقدس گفت: «اسرائیل هر کاری می کند تا اطمینان یابد تسلیحات شیمیایی سوریه به دست سازمان های تروریستی نیفتد؛ و اگر احتمال بروز چنین وضعیتی پیش آید، سپس اسرائیل گزینه نظامی را بررسی می کند».

تایمز اسرائیل نوشته است آمریکا نیز به صورت مخفیانه تیمی از نیروهای ویژه خود را به اردن فرستاده تا در صورت نیاز از آن ها برای مداخله نظامی در سوریه استفاده کند.

اسرائیل و کشورهای غربی مدعی هستند که سوریه ذخیره ای از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی دارد. این ادعا چند سال قبل نیز مطرح شده بود، اما نه در مورد سوریه، بلکه در مورد عراق و پیش از حمله نظامی آمریکا و متحدانش به عراق.

در سال 2003 بود که آمریکا و انگلیس به بهانه وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق، به این کشور حمله کردند و تبعات این حمله هنوز با گذشت حدود یک دهه، در عراق ادامه یافته و این کشور هنوز به ثبات کامل دست نیافته است.

کلید واژه ها: سوریه تسلیحات شیمیایی


نظر شما :