نمایندگان آمریکایی چقدر حقوق می گیرند؟

۲۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۹۰۷۹۲۵ سرخط اخبار

حقوق و مزایای دریافتی اعضای نمایندگان کنگره آمریکا همواره یکی از علت های ناخرسندی مالیات دهندگان آمریکایی در سال های گذشته بوده است.خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گزارشی به بررسی حقوق و مزایای نمایندگان مجلس و سنای آمریکا پرداخته است. حقوق سالیانه اعضای عادی مجلس و سنای آمریکا 174 هزار دلار اعلام شده است. این در حالی است که بر اساس قوانین مصوب، نمایندگان این آزادی عمل را دارند که افزایش حقوق سالانه را نپذیرند و همان حقوق سال های قبل را دریافت کنند.هم چنین اداره مدیریت پرسنل آمریکا با اعمال محاسباتی در رویکرد پرداخت حقوق کنگره ای ها تاثیر می گذارد.از سال 1789 تا 1855 اعضای کنگره آمریکا حقوق خود را به صورت روزانه و شش دلار به ازای هر جلسه دریافت می کردند. با این حال پس از سال 1855 برای اعضای پارلمان حقوق سالیانه تعیین شد که در آن زمان مبلغ سه هزار دلار در سال بود.


حقوق اعضای ارشد مجلس و سنای آمریکا در مقایسه با اعضای عادی بیشتر است. به این ترتیب، رهبران احزاب اعم از احزاب اکثریت و اقلیت در سنا سالانه 193 هزار و 400 دلار دریافت می کنند.در حالی که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حقوقی معادل 223 هزار و 500 دلار دریافت می کند، رهبران احزاب اکثریت و اقلیت در مجلس نمایندگان آمریکا 193 هزار و 400 دلار حقوق سالیانه دریافت می کنند.مزایای «تغییرات مخارج زندگی» نیز در حقوق سالیانه اعضای نمایندگان آمریکا تاثیر می گذارد مگر این که کنگره خود رای بر عدم تاثیر این مزایا بدهد.

مزایای اختصاص یافته به اعضای کنگره آمریکا

ممکن است به این مطلب برخورده باشید که اعضای کنگره مالیات مربوط به امنیت اجتماعی را نمی پردازند. این مساله همواره پرسش های بسیاری را برای شهروندان آمریکایی ایجاد کرده است. پیش از سال 1984 اعضای کنگره و همچنین سایر کارکنان خدمات مدنی فدرال از پرداخت مالیات امنیت اجتماعی معاف بودند. در همین حال آنها از مزایای امنیت اجتماعی نیز بهره نمی بردند و به جای آن تحت پوشش برنامه محافظتی دیگری بودند.در سال 1983 متممی در قانون آمریکا تصویب شد که بر اساس آن تمامی اعضای کنگره باید مالیات مربوط به امنیت اجتماعی را پرداخت کنند.از سوی دیگر، در حال حاضر اعضای کنگره مزایای بیمه ای و بازنشستگی را همانند سایر کارکنان دولت دریافت می کنند.

با ثروت مندترین عضو کنگره آمریکا آشنا شوید: مایکل مک کائول

مایکل مک کائول از جناح جمهوری خواهان آمریکا به عنوان ثروتمندترین عضو کنگره در دو سال متوالی شناخته شد. براساس گزارش های مالی، میزان دارایی های خالص وی در سال 2011 از مرز 300 میلیون دلار گذشت.جان کری، دیگر سناتور ثروتمند آمریکایی است که ارزش خالص دارایی های وی در سال میلادی گذشته حداقل 198 میلیون دلار برآورد شد. دارل ایسی نیز با 140 میلیون دلار دارایی به عنوان سومین عضو ثروتمند کنگره شناخته شد.
 


نظر شما :