آرامش در قاهره پس از 121 نفر زخمی

۲۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۰۷۹۱۶ سرخط اخبار

خبرگزاری مهر:  درگیری طرفداران و مخالفان رئیس جمهور مصر در میدان التحریر قاهره کانون انقلاب مصر شب گذشته 121 زخمی بر جا گذاشت که این امر با واکنش های مختلف داخلی مواجه شد.به گزارش خبرگزاری مهر، قاهره شب گذشته شاهد درگیری شدید میان طرفداران و موافقان محمد مرسی رئیس جمهور مصر بود.درگیریها عصر روز گذشته در مرکز قاهره در پی تلاش هر یک از طرفداران و مخالفان مرسی برای سیطره بر میدان التحریر آغاز شد که شدیدترین درگیریها از زمان تصدی ریاست جمهوری از سوی مرسی در ژوئن گذشته به شمار می رود.

در این درگیری افراد به سوی یکدیگر سنگ، شیشه و کوکتل مولوتف پرتاب می کردند و برخی افراد ناشناس نیز به سوی مردم تیراندازی می کردند.

به گزارش رویترز و المصری الیوم، وزارت بهداشت مصر در این درگیری حدود 121 نفر در میدان التحریر کانون انقلاب 25 ژانویه که منجر به سقوط رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک شد زخمی شدند.طرفداران محمد مرسی شعار "مرسی، مرسی" سر می دادند و مخالفان وی با سر دادن شعار "مرگ بر حکومت محمد بدیع" با اشاره به محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین مصر نابودی حکومت فعلی مصر را خواستار شدند.

معترضین پاکسازی کشور از عناصر فاسد و وابسته به رژیم حسنی مبارک به ویژه پاکسازی در بخش اطلاع رسانی  دادگستری را خواستار شدند.

این درگیری ها چند روز پس از سخنرانی رئیس جمهور مصر به وقوع پیوست. محمد مرسی در این سخنرانی که 100 روز پس از تصدی ریاست جمهوری اش ایراد شد اعلام کرد که مصر دستاوردهای بسیاری را پس از انقلاب مردمی این کشور به دست آورده است.

مخالفان مرسی معتقدند وی به هیچکدام از وعده های انتخاباتی خود از جمله محاکمه عاملان کشتار انقلابیون مصری عمل نکرده است.

در همین حال الجزیره گزارش داد که هم اکنون آرامش به میدان التحریر قاهره بازگشته است و گروه های سیاسی مصری از مردم خواسته اند خویشتن دار باشند و میدان التحریر قاهره را ترک کنند.

گروه اخوان المسلمین مصر و حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی این گروه پیش از این از طرفداران خود خواسته بودند از میدان التحریر خارج شوند.

از سوی دیگر هیئت دولت مصر در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از درگیری روز گذشته اعلام کرد: این درگیری ها مانعی بر سر راه تلاش های سیاسی و اقتصادی دولت برای توسعه و آبادانی مصر به شمار می رود.

"هشام قندیل" نخست وزیر مصر در این بیانیه از تمامی طرف های حاضر در میدان التحریر و دیگر اماکن خواست از هر گونه اقدامی که به وجهه مصر آسیب می رساند پرهیز کنند.

 


نظر شما :