جزئیات فرار نخست وزیر برکنار شده سوریه

۱۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۹ کد : ۱۹۰۵۲۵۳ سرخط اخبار

روزنامه لبنانی 'البناء' روز سه شنبه با اشاره به فرار 'ریاض حجاب' نخست وزیر برکنار شده سوریه از سوی بشار اسد به جزئیات جالبی در خصوص ارتباطات خارجی وی با کشورهای بیگانه از جمله فرانسه منتشر کرد و نوشت: حجاب 15 میلیون دلار از قطر برای خیانت به سوریه دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا از بیروت، از چند روز پیش سران سوریه متوجه ارتباط های خارجی مشکوک حجاب با کشورهای خارجی شدند ولی رییس جمهوری در اوایل سعی داشت، این مسئله را با صبر و حوصله و بدون جنجال حل کند ولی در عین حال برای تعیین جانشین وی در حال تلاش بود.

به نوشته این روزنامه، حجاب جاسوس فرانسه در سوریه و 'عصام علقه' پدر همسرش نیز کارشناس دفتر فرانسه بود ولی در دهه های هفتاد میلادی با بازگشت به سوریه همچنان به عنوان جاسوس فرانسه در داخل و خارج سوریه باقی ماند.

البناء تأکید کرد: مسئولان سوریه که تنها چند روز پیش به این معلومات دست یافته بودند، توانستند تدابیر امنیتی جدیدی برای حجاب اعمال کنند و قرار شد که او را دستگیر کنند و یا اینکه مانند عبدالحلیم خدام اجازه فرار و ترک خاک سوریه را به وی بدهند.

روزنامه لبنانی تأکید کرد : مسئولان سوریه به خاطر دست نیافتن به چنین اطلاعاتی قبل از تصدی پست حجاب، مورد سرزنش قرار گرفته اند.

البناء نوشت: حجاب اکنون در اردن مورد استقبال 'عبد الله دوم' شاه اردن قرار گرفته و در قصر 'امیرفیصل' برادر شاه زندگی می کند ولی سازمان اطلاعات نظامی اردن از وزیر اطلاع رسانی این کشور خواسته تا با صدور بیانیه ای اعلام کند که حجاب هرگز وارد خاک اردن نشده و این امر به دنبال ایجاد هماهنگی میان سازمان اطلاعات جاسوسی اردن و قطر صورت گرفته است؛ تا آنکه اقدامات لازم برای انتقال حجاب به قطر و اقامت وی صورت گیرد.

این روزنامه با اشاره به شکست تلاش ها برای اقامت وی در اردن ادامه داد: با توجه به پیشنهادهای وسوسه برانگیز عربستان به اردن در مورد نگه داشتن حجاب ولی اردن دریافته که تاب تحمل پیامدهای این مسئله را ندارد؛ به ویژه این کشور همچنان از پیامد و عواقب نگهداری خلبان فراری سوریه که در ماه های گذشته با هواپیمای نظامی پناهنده به این کشور شد، رنج می برد.

روزنامه لبنانی تأکید کرد: حجاب با دریافت 15 میلیون دلار از قطر، کشور خود را فروخت و با برداشت هفت میلیون دلار از این مقدار، بقیه را میان هشت برادر خود تقسیم کرد.

کلید واژه ها: حجاب سوریه اردن قطر فرانسه


( ۲ )

نظر شما :

سعید ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰
این پول از جیب مردم قطر بوده و یا از جیب امیر قطر؟ خدا لعنت کند هرچه جاسوس و جاسوس پرور را که دنیای مردم و آخرت خودشان را به ثمنی بخس از دراهم (دلار) میفروشند