حمله شدید پلیس دبی به مواضع امریکا و غرب

ایران را رها کنید از اخوان المسلمین بترسید

۱۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۸۹۷۶۶۴ اخبار اصلی
امریکا همواره با بحران‌ها زندگی کرده و هیچ گاه دوست همیشگی نبوده است. تنها به فکر مصالح خودش است و هر جا که ببیند مصالحش به خطر افتاده دوستانش را تنها رها خواهد کرد.
ایران را رها کنید از اخوان المسلمین بترسید

دیپلماسی ایرانی: در حالی که تا همین چند روز پیش تحرکات ضد ایرانی اماراتی‌ها به اوج خود رسیده بود، رئیس پلیس دبی به شدت به اخوان المسلمین تاخته و گفته است که خطر آنها بسیار بیشتر از ایران است و نباید در نگرش به ایرانی‌ها اغراق کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ضاحی خلفان، رئیس پلیس دبی گفت: «خطر جماعت اخوان المسلمین بسیار بیشتر از ایران است، آنها چشم طمع به قدرت دوخته‌اند و می‌خواهند طرح‌های خود را در خارج از منطقه خلیج ]فارس[ بر ما تحمیل کنند.»

خلفان تمیم که روز یکشنبه با روزنامه عربستانی الریاض مصاحبه کرده بود، همچنین گفت: «از تحرکات ایران نگرانیم و انتقاد بسیاری به سیاست‌های آنها داریم همین رویکرد را به اخوان المسلمین نیز داریم، رهبری آنها از خارج هدایت می‌شود و این باعث می‌شود تا تهدید آنها برای ما اگر بدتر از تهدید ایران نباشد حداقل با آن یکسان باشد.»

عربستان سعودی از ابتدای دهه نود رویکرد خود را نسبت به اخوان المسلمین تغییر داد تا جایی که در ابتدای قرن جاری میلادی نایف بن عبدالعزیز، وزیر کشور وقت عربستان و ولیعهد فعلی این کشور این جریان را خطرناک‌ترین جریان برای جامعه عربی توصیف کرد. این دشمنی تا کنون نیز ادامه دارد و به اعتقاد برخی کارشناسان برای همین است که عربستان از جریان‌های سلفی در برابر اخوان المسلمین در کشورهای مختلف عربی حمایت می‌کند و تلاش دارد تا از قدرت گرفتن آنها جلوگیری کرده و اجازه ندهد که آنها به هسته قدرت برسند. این رویکرد به دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز سرایت کرده و باعث شده تا آنها نیز نسبت به اخوان المسلمین رویکرد منفی داشته باشند. از جمله امارات متحده عربی که هیئت حاکمه آن اخوان المسلمین را تهدیدی حیاتی برای خود می‌دانند.  

خلفان همچنین گفت: «از نگاه ما مفتی دینی نباید با سیاست کاری داشته باشد و نباید طمعی به سیاست و مناصب حکومتی داشته باشد. در حالی که اخوان المسلمین این گونه فکر نمی‌کنند و همیشه دستورات و طرز فکر خود را از رهبران خارجی خود می‌گیرند و تلاش می‌کنند برای پیشبرد طرح‌های خود از احکام آنها رهنمود بگیرند. آنها همچنین تلاش می‌کنند که با خونریزی به حکومت برسند.»

وی تاکید می‌کند، خطر آنها بسیار بیشتر از ایران است. آنها چشم طمع به قدرت دارند و از حاکمان کشورهای عربی منطقه خلیج ]فارس[ به شدت متنفرند. آنها معتقد به خونریزی هستند و حاضرند برای حفظ قدرت سر ببرند و مواضع افراطی و بنیادگرایانه اتخاذ کنند.

این در حالی است که اماراتی‌ها در کنار عربستانی‌ها اخیرا در کشورهای مختلف عربی از بنیادگرایان سلفی که بسیار از اخوان المسلمین تندتر و افراطی‌تر هستند به شدت حمایت می‌کنند و برای رسیدن آنها به قدرت اموال بسیاری صرف می‌کنند. بنا به گزارش‌ها حمایت مالی سلفی‌ها در کشورهای لیبی، سوریه، مصر و تونس عموما از سوی کشورهای عربستان، امارات و قطر صورت می‌گیرد.   

درباره ارتباط امریکا با آن‌چه در جهان عرب می‌گذرد نیز خلفان گفت: «سازمان‌های امریکایی از طریق عناصر خود در منطقه و از طریق سفارت‌خانه‌ها، کنسولگری‌ها، افراد و موسسه‌های وابسته به خود تلاش می‌کنند تا آشوب‌ها و ناآرامی‌ها را در مناطق عربی تشدید کنند. در نتیجه ما وظیفه داریم به دقت اوضاع را مراقبت کرده و با محاسبه امور و پیش‌بینی تبعات آن جلوی منابع تغذیه‌کننده آشوب‌های منطقه را بگیریم و اجازه ندهیم که امنیت منطقه خلیج ]فارس[ مورد تهدید قرار بگیرد.»

وی همچنین خواستار پیشگیری از حمایت آن‌چه تامین‌کنندگان امکانات لازم برای شورش‌های خلاقانه خواند، با استفاده از همه ابزارهای مشروع و قانونی شد و گفت: «همان طور که غرب حملات شدیدی را متوجه موسسه‌ها و جمعیت‌های خیریه در کشورهای عربی و اسلامی کرد و آنها را متهم به فعالیت‌های تروریستی زد ما نیز باید مشابه همین رفتار را با شبکه‌های وابسته به آنها انجام دهیم. چرا باید این کار برای ما حرام باشد ولی برای آنها حلال؟ چرا آنها باید موسسه‌های ما را که صرفا به فقرا و مستمندان خدمات می‌رساندند را مورد حمله قرار دهند و ببندند ولی ما نمی‌توانیم با موسسه‌های و سازمان‌های وابسته به آنها که امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، مبارزه کنیم.»

وی در بخش دیگری از سخنانش به شدت از سیاست خارجی امریکا انتقاد کرد و گفت: «هیچ کس نمی‌تواند منکر شود که سیاست خارجی امریکا فقط برای حفظ منافع آن است. امریکا فتنه طایفه‌ای در منطقه ایجاد کرده است. بر خلاف ایران این امریکا است که تنش طایفه‌ای در منطقه ایجاد کرده و فتنه شیعه و سنی به راه انداخته است.»

وی همچنین گفت: «امریکا همواره با بحران‌ها زندگی کرده و هیچ گاه دوست همیشگی نبوده است. تنها به فکر مصالح خودش است و هر جا که ببیند مصالحش به خطر افتاده دوستانش را تنها رها خواهد کرد.» 

( ۱ )

نظر شما :