درباره اهمیت سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه و پاوه

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۷۰۲۸ اخبار اصلی
سفر اخیر رهبر انقلاب به استان کرمانشاه و شهرستان های کردنشین در تقویت پیوند میان شیعیان و اهل تسنن در منطقه و خنثی سازی توطئه های جاری دشمنان حائز اهمیت است.
درباره اهمیت سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه و پاوه
دیپلماسی ایرانی: سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در شرایطی انجام و با استقبال توده های مردم مواجه شد که طی ماه های گذشته برخورد نیروهای نظامی ایران با گروه های شرور و مسلح این منطقه وارد فاز تازه ای شده بود. در راس این گروه ها گروهک پژاک قرار داشت که پس از چند هفته درگیری سخت با نیروهای نظامی ایران، با دادن تلفات بسیار مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شد.

در طول این مدت گفته می شد فضایی امنیتی بر منطقه حاکم بود و مردم شهرها و روستاها نگران کشیدن شدن درگیری ها به مناطق خود بودند. با برنامه ریزی ها و پیگیری هایی که در رده های بالای نظامی و امنیتی کشور انجام شد، ضربه های مهلکی بر پیکر این گروهک وارد آمد و مناطق کردنشین پس از ماه ها با عقب نشینی این گروه مسلح مواجه شدند.

اینکه این گروه همواره مورد حمایت دست های خارجی بوده و از سوی معاندین و دشمنان نظام پشتیبانی می شوند، بر کسی پوشیده نیست. اما از سوی دیگر تحرکات بومی این گروه ها در نقاط مرزی سبب شده بود که انشقاق هایی میان برخی طیف ها و دسته های شیعه و سنی در منطقه ایجاد و نگرانی هایی را در این باره پدید بیاورد.

سفر مقام رهبری از این جهت بسیار کارساز و موثر قلمداد می شود و می تواند انسجام و پیوند میان شیعه و سنی را تقویت کرده و توطئه هایی را که در پی ایجاد اختلاف میان مسئولان، رده های نظامی و گروه ها و اقشار مردمی هستند، خنثی کند و آب پاکی را روی دست بدخواهان و کمین کردگان در این منطقه بریزد.

روز جمعه امام جمعه پاوه که منتظر ورود رهبر انقلاب و هیات همراهش به این شهرستان هستند، در خطبه های نماز جمعه به درستی گفت که دوستان و دشمنان، استقبال مردم کرد و سنی نشین پاوه را از رهبر انقلاب رصد می کنند.

ماموستا ملا قادر قادری خطاب به نمازگزاران پاوه ای گفت: شما باید با حضور پرشور و حماسی خود در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب دل دوستان این سرزمین اسلامی را شاد و دشمنان را مأیوس و سرخورده کنید. حضور در این مراسم بسیار ضروری و مهم است چرا که رهبر فرزانه انقلاب میهمان تک تک اهالی اهل سنت منطقه اورامانات است.

انتخاب شهرستان پاوه برای سفر اقدامی هوشمندانه و نمادین از سوی رهبر انقلاب به شمار می رود. پاوه در سال 58 شاهد حضور دکتر مصطفی چمران و نیروهای انقلابی بود که برای پاکسازی منطقه از ضد انقلاب رشادت کردند و دست اشرار را از منطقه کوتاه کردند و شرارت ها در این ناحیه مهار شد.

حالا در شرایطی که استقبال مردمی از رهبر انقلاب در کرمانشاه بسیار خیره کننده بوده و موجب یاس و نومیدی دشمنان انقلاب شده است، شهرستان پاوه نیز میزبان ایشان خواهد بود تا ضمن دریافت پیام وحدت بخش و دشمن شکن این سفر، تلاش کنند تا تحرکات ضد امنیتی، شکاف ها و اختلاف های احتمالی و کوشش های دشمن برای اختلاف میان مردم و گروه ها را خنثی سازند. این سفر فرصتی برای استان کرمانشاه است تا با همدلی و یکپارچگی توطئه های بدخواهان نظام را در منطقه غرب کشور نقش بر آب کنند.

خطیب جمعه پاوه در جمع نمازگزاران گفت: انتظار بنده از مردم شریف و قدرشناس پاوه و اورامانات این است که حماسه ای به یادماندنی تر از حماسه استقبال مردم کرمانشاه خلق کنند تا سرافرازی مردم اورامانات در خاطره ها زنده شده و برگ زرین دیگری بر افتخارات این خطه افزوده شود.

سفر مقام معظم رهبری با حضور ایشان در جمع بسیجیان منطقه نیز همراه بوده که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است. تقویت ارگان بسیج در این منطقه می تواند یاریگر مسئولان در حفظ یکدستی و رفع موانع و چالش های امنیتی استان باشد. رهبر انقلاب نیز در جمع بسیجیان با اشاره به آرمان های بلند نظام اسلامی و ایستادگی آن در مقابل نظام سلطه و استکبار تاکید کردند: چنین نظامی قطعاً همواره با چالش های مختلفی مواجه خواهد بود و بر همین اساس امام خمینی (ره) بسیج را به عنوان یکی از ارکان آمادگی دفاعی دائمی کشور پایه گذاری کردند و در آن زمان فرمودند "اگر کشوری بیست میلیون انسان آماده دفاع داشته باشد، هیچ قدرتی توانایی طمع ورزی به آن را نخواهد داشت و آن کشور شکست ناپذیر خواهد بود".

 

ایشان افزودند: البته این آمادگی بسیجی به این معنا نیست که همه جامعه نظامی شود بلکه به این معناست که همه آماده دفاع و مبارزه هستند و ملتی که همه آحاد آن برای مبارزه آماده اند، شکست نخواهد خورد و محور چنین ابتکاری امام خمینی (ره) بود.

انتظار می رود با سفر رهبری به استان کرمانشاه، فضای اجتماعی و سیاسی این منطقه تحت تاثیر قرار بگیرد و چالش ها و اختلاف ها و بذرهای نفاق در این منطقه خشک شده و یکدستی و یکپارچگی بیشتری میان دستگاه های دولتی، مذهبی و نظامی ایجاد شود. روی همین اصل سفر رهبر معظم انقلاب را به این استان می توان بسیار به موقع و هوشمندانه ارزیابی کرد و نتایج آن را موجب حفظ امنیت و انسجام در غرب کشور دانست.

 

نظر شما :