مارادونا در زمین احمدی نژاد

۰۵ دی ۱۳۸۶ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۲۵۸ اخبار اصلی
فوتباليست قرن آرزومند ديدار با رئيس جمهور ايران
مارادونا در زمین احمدی نژاد
دیه گو آرماندو مارادونا، فوتبالیست آرژانتینی در دیدار با محسن بهاروند، سفیر ایران در آرژانتین، گفت که آرزومند است با محمود احمدی نژاد دیدار کند.
 
مارادونای 47 ساله، اسطوره فوتبال آرژانتین، در دیدار خود  با آقای بهاورند، پیراهن خود را که رویش نوشته شده بود:" با تمام عشق به ملت ایران" به وی اهدا کرد و گفت:" من با مردم ایران هستم و از ته دل آنها را حمایت می کنم."
 
وی ادامه داد که من پیش از این با فیدل کاسترو، رئیس جمهور کوبا و هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، دیدار کرده ام و حالا می خواهم با رئیس جمهور ایران دیدار کنم.
 
سفیر ایران در آرژانتین گفت که پیراهن امضا شده توسط مارادونا به موزه هدایای وزارت امور خارجه ارسال خواهد شد تا در معرض دید همگان قرار بگیرد.
 
مارادونا که یکی از طرفداران فیدل کاسترو است اعلام کرده در این ماه عکس هوگو چاوز را بر روی بدن خود خالکوبی خواهد کرد. هوگو چاوز رهبر ونزوئلا یکی از همپیمانان ایران به شمار می رود.
 
زندگی مارادونا
دیه گو آرماندو مارادونا در تاریخ 30 اکتبر سال 1960 به دنیا آمد و در چهار دوره جام جهانی همراه تیم ملی آرژانتین شرکت کرد.
 
وی توانست جایزه بهترین بازیکن قرن را در نظرسنجی سایت اینترنتی فیفا در سال 2000 از آن خود کند.
 
مارادونا در دوران زندگی ورزشی اش توانست 34 گل به ثمر رساند. در جام جهانی سال 1986 در مکزیک به عنوان بهترین بازیکن شناخته شد و توپ طلایی را از آن خود کرد.
 
در بازی فینال جام جهانی 86، مارادونا با گلی که با دست وارد دروازه تیم ملی بریتانیا کرد توانست تیم خود را قهرمان این دوره از رقابتها کند.
 
وی یکی از جنجالی ترین ورزشکاران جهان به شمار می رود. در سال 1991، به جرم دوپینگ و مصرف  کوکائین در ایتالیا، 15 ماه از رقابتها محروم شد. او در سال 1994 در بازی های جام جهانی آمریکا به دلیل استفاده از ماده مخدر افدرین از شرکت در رقابت ها محروم شد.
 
مارادونا پس از کناره گیری از فوتبال در 30 اکتبر سال 1997، به شدت چاق، بیمار و به کوکائین معتاد شد.
او با عمل جراحی توانست وزن خود را کنترل کند. مارادونا پس از آنکه توانست بر اعتیاد خود غلبه کند  اجرای یک برنامه تلویزیونی در آرژانیتن را آغاز کرد.
 
مارادونا فرزند چهارم یک خانواده فقیر 9 نفری بود که در روستایی در نزدیکی بوینس آیرس به دنیا آمد. وی سه خواهر بزرگتر از خود و دو برادر کوچک تر از خود دارد که هر دو برادران وی بازیکنان حرفه ای فوتبال هستند.
 
دیه گو در20 اکتبر سال 1976 تنها 10روز پیش از تولد شانزده سالگی اش برای نخستین بار به تیم ملی جوانان آرژانتین دعوت شد و با تیم ملی مجارستان بازی کرد و  تا سال 1981 برای این تیم باقی ماند.
 
او زمانی که تنها 18 سال سن داشت همراه با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی فوتبال جوانان بازی کرد و توانست ستاره آن دوره از بازی های باشد.
 
مارادونا برای اولین بار در جام جهانی 1982حاضر شد. تیم ملی آرژانتین در دور نخست به تیم بلژیک باخت هر چند توانست مجارستان و السالوادور را شکست دهد و به دور دوم راه پیدا کند اما در دور دوم ازتیمهای برزیل و ایتالیا شکست خورد.
 
بازیهای جام جهانی 1986 و پیروزی تیم ملی آرژانتین یکی از بحث برانگیز ترین بازی های جام جهانی به شمار می رود، چرا که در یکی از بازیها که بین تیم بریتانیا و آرژانیتن برگزار شد، مارادونا گل اول این بازی را با دست وارد دروازه بریتانیا کرد.
 
او بعدها گفت این گل کمی با سر و کمی با دست خدا وارد دروازه تیم حریف شد. آن بازی به نام دست خدا معروف شد.
 
مارادونا بالاخره در 22 آگوست سال 2005 در برنامه ای تلویزیونی اعلام کرد گل را با دست وارد دروازه بریتانیا کرده است.
 
مارادونا سال 1989 ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو دختر است. وی در سال 2004 از همسرش جدا شد که بنا به گفته دختر بزرگش این بهترین راه حل برای خانواده بود. 

نظر شما :