اسرائیل پیام ایران را شنید

۲۴ مهر ۱۳۸۹ | ۱۵:۵۵ کد : ۸۹۸۹ اقتصاد و انرژی
روزنامه الاخبار که روزنامه‌ای نزدیک به حزب الله محسوب می‌شود، نوشت: سفر دو روزه احمدی نژاد که روز پنج‌شنبه شب پایان یافت، حمایت بزرگی از حزب الله و مقاومت علیه اسرائیل و نیات ددمنشانه این رژیم در منطقه بود.
اسرائیل پیام ایران را شنید

دیپلماسی ایرانی: روز جمعه سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به لبنان پایان یافت. سفری که دو روز به طول انجامید و در طول آن تمام دوربین تمام شبکه‌های خبری دنیا به همراه احمدی نژاد در بیروت می‌چرخیدند.

احمدی نژاد پنج شنبه شب با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله در سفارت ایران در بيروت دیدار کرد تا دیدارش با دبیر کل حزب الله حسن ختام سفرش به لبنان باشد. محل دیدار این دو به دلیل تدابیر امنیتی از قبل اعلام نشده بود. در این دیدار دو طرف درباره نتایج سفر و اوضاع جاری منطقه و لبنان با یکدیگر به گفت‌وگو نشستند. سید حسن نصرالله سفر رئیس جمهوری ایران به لبنان را سفری تاریخی دانست که دستاوردهای شگرف و سرنوشت‌سازی را در پی خواهد داشت.

سید حسن نصرالله همچنین به رسم یادبود، تفنگ یکی از سربازان اسرائیلی که در جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب الله در سال 2006 توسط سربازان حزب الله غنیمت گرفته شده بود، به محمود احمدی‌نژاد اهدا کرد.

احمدی نژاد پنج شنبه شب نزدیک ساعت 11 به وقت بیروت لبنان را به مقصد تهران ترک کرد. قبل از ترک بیروت میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا مراسم خداحافظی را با رئیس جمهوری ایران برگزار کرد.

روزنامه‌های عربی به خصوص لبنانی هر کدام به نوعی دستاوردهای سفر احمدی نژاد به لبنان را پررنگ کرده و آن را پوشش دادند. روزنامه الاخبار، که روزنامه‌ای نزدیک به حزب الله محسوب می‌شود، در این باره نوشت: این سفر قدرت منطقه‌ای ایران را به خوبی نشان داد و ثابت کرد قدرت ایران روز به روز در حال افزایش است.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: سفر دو روزه احمدی نژاد که روز پنج‌شنبه شب پایان یافت، حمایت بزرگی از حزب الله و مقاومت علیه اسرائیل و نیات ددمنشانه این رژیم در منطقه بود.

روزنامه الانوار، یکی از روزنامه‌های نزدیک به جریان 14 مارس و سعد حریری سفر احمدی نژاد به لبنان را این گونه تحلیل کرد که این سفر در حقیقت پیامی برای امریکایی‌ها داشت. مضمون این پیام این بود که اگر بخواهید ما را محاصره کنید ما هم از لبنان و فراتر از مرزهای ایران شما را محاصره می‌کنیم. اگر می‌خواهید مشکلاتتان را در منطقه حل کنید بیایید به سوی دروازه‌های ایران تا برای حل مشکلاتتان به شما کمک کنیم.

این روزنامه در ادامه نوشت: باید اعتراف کرد، حضور احمدی نژاد در بنت جبیل در جنوب لبنان در منطقه مرزی با اسرائیل قدرت بی‌بدیل و تاریخی‌ای به ایران و حزب الله داد و اسرائیل مجبور شد از نزدیک و با گوش‌های خود پیام رسا و قدرتمند ایران و مقاومت را بشنود.

روزنامه الحیات نیز در سرمقاله امروز خود نوشت: دستاورد سفر احمدی نژاد به بیروت بسیار زیاد است. حداقل آن این است که ایران توانست ثابت کند خلاء ناشی از نبود شوروی سابق و متحدانش را که نزدیک به بیست سال است جای خالی آن در برابر امریکا و خواسته‌های انحصارطلبانه‌اش شاهدیم، می‌تواند به خوبی پر کند.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: این که ایران می‌خواهد جای خالی اتحاد جماهیر شوروی و ایدئولوژی کمونیستی را پر کند، خوب است اما پرسشی که به وجود می‌آید این است که ایران واقعا می‌خواهد امریکا را از منطقه‌ای که ثروت‌های جهان را در خود جای داده و واشنگتن بر آن چنگ انداخته اخراج کند یا این که ایران تلاش می‌کند خود را به عنوان شریک اول منطقه‌ای به امریکا تحمیل کند و به آن بفهماند اگر واشنگتن می‌خواهد در منطقه امنیت و استقرار حاکم باشد باید به ایران هم توجه کند؟

روزنامه الشرق الاوسط نیز گزارش داد: احمدی نژاد تا پایان سفرش چند بار از سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان خواست که به ایران سفر کند. وی همچنین در دیدارش با نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که موضوع دادگاه بین‌المللی باید به دور از اختلاف‌ها و دسته‌بندی‌ها مورد توجه قرار گیرد و در فضایی کاملا آرام به آن پرداخته شود و مورد مذاکره طرف‌های درگیر در آن پرونده قرار گیرد.


نظر شما :