بعد از مهاباد، سنندج هدف تروریست‌ها قرار گرفت

۱۶ مهر ۱۳۸۹ | ۲۲:۵۶ کد : ۸۹۰۸ اخبار اصلی
صبح روز پنج شنبه پانزدهم مهر ماه یک پاسگاه و خودروی نیروی انتظامی در شهر سنندج هدف حمله مسلحانه دو نفر قرار گرفت و در جریان این حادثه تروریستی 5 نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند
بعد از مهاباد، سنندج هدف تروریست‌ها قرار گرفت

دیپلماسی ایرانی: ­از اوایل ماه جاری شاهد حوادث تروریستی در مناطق مختلف کشور بوده‌ایم. این حوادث که با انفجار بمب صوتی در رژه نیروهای مسلح در مهاباد شروع شد، با سوء قصد به دو پزشک و انفجار یک بمب صوتی در بیمارستان الغدیر تهران و حالا با تیراندازی به یک پاسگاه نیروی انتظامی درسنندج ادامه یافته است.

صبح روز پنج شنبه پانزدهم مهر ماه یک پاسگاه و خودروی نیروی انتظامی در شهر سنندج هدف حمله مسلحانه دو نفر قرار گرفت و در جریان این حادثه تروریستی 5 نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند که تعدادی از آن‌ها افراد عادی و عابرین صحنه حادثه بوده اند.

تاکنون اطلاعات خاصی درباره ارتباط این حوادث با یکدیگر منتشر نشده است اما صرف نظر از ارتباط یا عدم ارتباط حوادث تروریستی اخیر در کشور با یکدیگر، نفس وقوع چنین حوادثی در فاصله زمانی کوتاه زنگ خطری برای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی به شمار می‌آید و نشان از وجود خلاء ای در دستگاه امنیتی دارد که به فرصت طلبان اجازه داده است تا با انجام چنین اقداماتی ترس و ناامنی را در فضای جامعه گسترش دهند.

این حوادث چه به صورت برنامه ریزی شده و سازماندهی شده صورت گرفته باشد و چه به گفته اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقداماتی انفرادی و کور باشد، نتیجه یکی است و آن هم ایجاد ناامنی و اضطراب در سطح جامعه است.

در حالی که علی عبداللهی، معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور در گفت و گو با ایرنا گفته است که تاکنون هیچ یک از گروهک‌های تروریستی وابسته به امریکا و رژیم صهیونیستی مسئولیت این تیراندازی را به عهده نگرفته اند، کوثری به طور تلویحی مسئولیت این حادثه را متوجه غرب دانسته و گفته است که دشمنان زخم‌ خورده ايران که نتوانستند با تحريم به نتيجه برسند، گروهک‌‌هاى ضد انقلاب را در داخل و خارج از کشور فعال کرده ‌اند تا جامعه را ناامن جلوه دهند.

گرچه نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزرای کشور، اطلاعات و سایر مسئولین امنیتی، برای رسیدگی به این مسئله خبر داده است و گفته است که رسیدگی به این موضوع حتمی است اما به نظر می‌رسد لازم است تدابیر جدی‌تری برای مقابله با این گونه حوادث که امنیت و آرامش مردم را نشانه گرفته‌اند، اندیشیده شود.


نظر شما :