اقدامات ضد ایرانی کویتی‌ها

۰۴ مهر ۱۳۸۹ | ۰۳:۰۷ کد : ۸۷۷۶ اخبار اصلی
دولت کویت در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی خود، با استناد به قطعنامه 1929 شورای امنیت علیه ایران، از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی که کویت را به مقصد فرودگاه‌های کشورهای اروپایی ترک می‌کنند، خودداری می‌کند.
اقدامات ضد ایرانی کویتی‌ها

دیپلماسی ایرانی: دولت کویت در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی خود، با استناد به قطعنامه 1929 شورای امنیت علیه ایران، از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی که کویت را به مقصد فرودگاه‌های کشورهای اروپایی ترک می‌کنند، خودداری می‌کند.

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه السیاسیه کویت، ناصر المضف مدیر کل شرکت سوخت‌رسانی بین المللی کویت با اشاره به قطع تبادل سوخت میان ایران و کویت که در حدود 5 میلیارد دلار در سال ارزش دارد، گفت: البته دو شرکت ایرانی در فرودگاه کویت مستقر هستند و می‌توانند سوخت هواپیما را به صورت آزاد تهیه و هواپیماهای ایرانی را سوخت‌رسانی کنند.

مقامات کویتی بعد از راه اندازی نیروگاه بوشهر هم نسبت به هسته‌ای شدن ایران ابراز نگرانی کرده بودند و از ایران خواسته بودند درباره رآکتور هسته‌ای به آن‌ها تضمینات بیشتری بدهد. مقامات کویتی با تاکید بر حق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای و مخالفت با اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران، از ایران خواسته بودند برای رفع نگرانی‌ها با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای همکاری بیشتری داشته باشد.

پیش از این هم اخباری از کشورهای عربی خلیج فارس مبنی بر عدم عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی با استناد به قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده بود.

چندی پیش هم دولت کویت در راستای فشار بر شیعیان این کشور یکی از روحانیون فعال شیعه کویتی به نام یاسر الحبیب که رئیس سازمان خدام المهدی نیز هست را به دلیل اظهارات شیعی‌اش سلب تابعیت کردند.

این در حالی است که مقامات رسمی کویت همواره بر روابط دوستانه با ایران تاکید کرده و خواهان گسترش روابط با تهران بوده‌اند.


نظر شما :