ایران را همه جانبه تحریم کنید

۲۹ تیر ۱۳۸۹ | ۱۷:۳۷ کد : ۸۰۴۸ اخبار اصلی
تهدید هسته‌ای ایران جدی‌ست. کمپانی‌ها باید تک به تک اقدام به تحریم ایران کنند ...
ایران را همه جانبه تحریم کنید

دیپلماسی ایرانی: "تهدید هسته‌ای ایران جدی‌ست. کمپانی‌ها باید تک به تک اقدام به تحریم ایران کنند. ایران از تروریست‌ها حمایت می‌کند و البته حقوق بشر را هم رعایت نمی‌کند." این جملات تند و تیز را نه آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل بر زبان آورده است و نه هیچ کدام از مقام‌های امریکایی.

این حملات بخشی از بیانیه مجموعه‌ای از تحلیل‌گران بین‌المللی، حقوق دان‌ها، نمایندگان پارلمان و فعالان حقوق بشر ایرانی است که خود را کنسرسیوم بین‌المللی می‌دانند که البته مستقل است. این گروه چند روز گذشته را در بیت المقدس گرد هم نشستند تا در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کنند. دویست صفحه گزارش مکتوب ماحصل این نشست بود. گزارشی مغرضانه که در آن نویسندگان اتهام‌های ایران را به چهار مورد تقسیم کردند.
 
وزیر دادگستری سابق کاندا نیز از حاضران در این نشست بود که تریبون را در میان خبرنگاران در دست گرفت و در توضیح این بیانیه بلدبالا گفت: ایران در مسیر مخالفت با جامعه جهانی و تولید تسلیحات هسته‌ای قرار گرفته است. این کشور مفاد کنوانسیون ژنو را نقض می‌کند. از گروه‌های تروریستی بین‌المللی حمایت می‌کند و البته حقوق بشر را در مورد شهروندان ایرانی هم رعایت نمی‌کند.

در بخش‌هایی از این بیانیه نیز راهکارهایی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران ارائه شده است. از کشورها به شکل خاص و انفرادی خواسته شده است که به تحریم‌های یک جانبه و ورای آنچه در شورای امنیت به تصویب رسید، رو آورند. تحریم‌هایی که به ادعای این گروه نه تنها برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد بلکه بر نقض حقوق بشر مورد ادعای غرب در ایران نیز تاثیرگذار باشد.

در میان این اعضا، فعال حقوق بشری از فلسطین نیز آمده بود که در سخنانی بی پایه و اساس ادعا کرد که تهران مانع از تحقق روند صلح در خاورمیانه می‌شود. باسم عید ادعا کرد که ایران مانع از تحقق آشتی ملی میان حماس و فتح می‌شود! و البته در مسیر تبادل اسرا میان فلسطین و اسرائیل هم سنگ اندازی می‌کند!

وزیر دادگستری سابق اسرائیل نیز در حالی که هنوز یک ماه از کشته شدن نه فعال صلح در آب‌های بین‌المللی توسط ارتش این رزیم نگذشته است، تریبون را در دست گرفت و ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد!

بیت المقدس در حالی میزبان این نشست بود که دولتمردان این رژیم با وجود فشارهای بین‌المللی از ارائه توضیح در خصوص تسلیحات هسته ای در اختیار خود سرباز می‌زند و همزمان حاضر به تحقیق جدی و حرفه‌ای در خصوص علت کشته شدن فعالان صلح در اب‌های بین‌المللی نیز نیست.


نظر شما :