بازسازی با فرماندهی جدید

چرا حزب‌الله از موشک های قدرتمندتر یا موشک های دقیق‌تری استفاده نمی کند؟

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۲۸۷۸۸ اخبار اصلی خاورمیانه
حزب الله تصمیم گرفته است تا از زرادخانه موشکی خود به صورت بهینه استفاده کند تا اسرائیل را به یک جنگ فرسایشی وارد کند. به گفته آن‌ها، همچنین دلیل دیگر این است که به اسرائیل بهانه‌ای برای گسترش حملات به زیرساخت های لبنان مانند فرودگاه بیروت، جاده‌ها و پل ها ندهد.
چرا حزب‌الله از موشک های قدرتمندتر یا موشک های دقیق‌تری استفاده نمی کند؟

دیپلماسی ایرانی: پس از حذف تقریباً تمام رهبران ارشد نظامی حزب‌الله، این سازمان خود را برای یک جنگ فرسایشی طولانی در جنوب لبنان آماده می‌کند. آن‌ها با یک فرماندهی نظامی جدید به بازسازی یگان موشکی خود و پرتاب آن‌ها به سمت مناطق شمال إسرائیل اقدام کرده‌اند. 

منابعی در حزب‌الله به رویترز گفتند که این سازمان همچنان دارای انبار قابل توجهی از تسلیحات است که موشک‌های نقطه‌زن را نیز شامل می شود که هنوز آن‌ها را وارد میدان نبرد نکرده است. به گزارش این دو منبع: «فرماندهی حزب الله در اولین روزهای پس از ترور سید حسن نصرالله دچار اختلال شد.» با این حال، به گفته این دو منبع، یک فرمانده میدانی در سازمان و یکی از افراد نزدیک به حزب الله آن را پس از 72 ساعت به حالت اول برگرداندند.  

یک فرمانده میدانی حزب الله گفت که عوامل این سازمان «مطابق با توانایی‌هایشان در هر جبهه» دستورات را اجرا می کنند و شورای فرماندهی جدید در این سازمان بسیار محدود شده است و مستقیماً با میدان در ارتباط هستند.  

وی خاطرنشان کرد که فرماندهی جدید در حزب الله به صورت کاملا محرمانه عمل می کند و به همین خاطر است تا کنون جانشین نصرالله به صورت رسمی اعلام نشده است. 

با این وجود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مدعی است که هر دو جانشین نصرالله یعنی هاشم صفی الدین و جانشین صفی الدین را ترور کرده است. 

چندی پیش نعیم قاسم، معاون این سازمان، اعلام کرد که  شرایط جنگی، انتخاب یک رهبر جایگزین را برای حزب‌الله دشوار کرده است. 

از زمان آغاز عملیات زمینی در جنوب لبنان، ارتش اسرائیل ادعا کرده که چندین روستا را در مناطق مرزی پاکسازی کرده است. با این حال طبق گزارش‌های ارسال شده از مناطق درگیری در برخی از روستاها جنگ به صورت بسیار نزدیک ادامه دارد و حزب‌الله از اعلام رسمی کشته شدگان در نبرد زمینی اجتناب می‌کند. 

ارتش اسرائیل تعداد کشته شدگان از آغاز نبرد زمینی تا کنون را 12 افسر اعلام کرده است. 

یکی از سوالاتی که از زمان آغاز تشدید حملات اسرائیل به لبنان پرسیده می‌شود این است که چرا حزب‌الله از موشک های قدرتمند یا موشک های دقیق‌تری استفاده نمی کند؟ این منابع به رویترز گفتند که حزب الله تصمیم گرفته است تا از زرادخانه موشکی خود به صورت بهینه استفاده کند تا اسرائیل را به یک جنگ فرسایشی وارد کند. به گفته آن‌ها، همچنین دلیل دیگر این است که به اسرائیل بهانه‌ای برای گسترش حملات به زیرساخت های لبنان مانند فرودگاه بیروت، جاده‌ها و پل ها ندهد.

منبع: رویترز / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: اسرائیل حزب الله لبنان حزب الله اسرائیل و حزب الله جنگ حزب الله و اسرائیل سید حسن نصرالله


( ۷ )

نظر شما :