انصارالله: حمله یمن به تل آویو سرآغاز حملات موشکی و پهپادی در آینده است

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۲ کد : ۲۰۲۸۲۴۴ سرخط اخبار

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی سرآغاز حملات موشکی و پهپادی در آینده است.

به گزارش ایسنا، «حزام الاسد»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: موشک بالستیک یمنی که به سمت تل‌آویو شلیک شد آغازگر حملات موشکی و پهپادی در آینده است. موشک مافوق صوت در سایه حمایت، پشتیبانی و تحقق پیروزی غزه شلیک شده این در حالیست که انتقام ما برای حمله به بندر الحدیده در راه است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، حزام الاسد همچنین تصریح کرد: انتقام الحدیده در راه است و گریزی از آن نیست و شگفتی‌های ما بزرگ است.

وی در ادامه افزود: مسیرهای موشک‌ها و پهپادها با قابلیت دور زدن سامانه‌های ردیابی و رادارها، دشمن و جهان را غافلگیر خواهد کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز (یکشنبه) اعلام کرد ارتش یمن در عملیاتی یک هدف نظامی را در منطقه یافا (تل‌آویو) با موشک بالستیک فراصوت هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.»

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای در این باره و با اذعان به شکست سامانه‌های پدافندی این رژیم در رهگیری موشک یمنی‌ها اعلام کرد: «تحقیقات اولیه حاکی از آن است موشک شلیک شده توسط یمن در آسمان منفجر شده و ترکش‌های آن به ایستگاه مترو «مودیعین» در نزدیکی فرودگاه بن‌گوریون اصابت کرده است.»

پیشتر موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: «حوثی‌ها (انصارالله) توانستند توانمندی‌های موشکی خود را توسعه دهند و به مرکز اسرائیل برسند. این واقعیت تهدید حوثی‌ها برای اسرائیل را افزایش می‌دهد و به تهدید پهپادها اضافه می‌شود.»

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.


نظر شما :