پزشکیان در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق: اگر با هم باشیم می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۸ کد : ۲۰۲۸۱۷۹ سرخط اخبار

رئیس جمهور کشورمان در جریان نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق گفت: اگر با هم باشیم، درون آتش نمی‌افتیم و می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان در جریان نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق گفت: سفر من فرصت بزرگی برای ما به شمار می‌رود تا دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذاریم و گام‌های آتی را در این ارتباط در چارچوب توافق‌های امضا شده برداریم. و در این خصوص کمیته‌های اختصاصی در خصوص اجرایی شدن آنان تشکیل خواهد شد. نباید هیچ گونه مشکلی در این چارچوب وجود داشته باشد.

وی افزود: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، دروغین بودن ادعاهای کشورهای غربی و سازمان ملل در مورد حقوق بشر را نمایان می‌کند. رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان و جوانان کشتار می‌کند و هریک از فلسطینیان را که به دنبال دفاع از خود باشد، تروریست می‌نامد.

پزشکیان ادامه داد: رسالت ما این است که از هرگونه فتنه و اختلاف پرهیز کنیم. اگر با هم باشیم، درون آتش نمی‌افتیم و می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم. ما به دنبال عراقی دارای استقلال، حاکمیت و امنیت هستیم و بر ایجاد فضای آرامش، برادری، صمیمیت و شکوفایی در آن تأکید داریم.

وی افزود: امیدواریم با توجه به تحولات منطقه، چهره واقعی رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی این رژیم، نمایان شود. ارتکاب رژیم صهیونیستی به جنایت‌های مختلف در نوار غزه، دروغ ادعای کشورهای غربی و سازمان ملل را فاش می‌کند.

پزشکیان تاکید کرد: این رژیم به کودکان و بانوان حمله می‌کند و هر کسی هم که به دنبال دفاع از خود باشد را تروریست می‌خواند. ما با وحدت و یکپارچگی می‌توانیم در مسیر مقابله با رژیم صهیونیستی گام برداریم.


( ۱ )

نظر شما :