واکنش روزنامه دولت به تحریم ایران‌ایر

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۲ کد : ۲۰۲۸۱۷۳ سرخط اخبار

روزنامه ایران به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از جمله تحریم شرکت هواپیمایی ایران‌ایر واکنش نشان داد.

روزنامه ایران به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از جمله تحریم شرکت هواپیمایی ایران‌ایر واکنش نشان داد. 

اتفاقی که پیش‌بینی می‌شد رخ داد. ایالات متحده امریکا سودای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را در سر دارد. این را روز گذشته وزیر خارجه امریکا اعلام کرد. آنتونی بلینکن در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با دیوید لامی همتای انگلیسی خود، از وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان، از جمله تحریم شرکت هواپیمایی ایران‌ایر خبر داد. 

ادعای ارسال موشک بالستیک ایرانی به روسیه توسط اوکراین که یک طرف درگیری‌ها است تأیید نشده است. چه آنکه روز گذشته دنیس شمیگال نخست‌وزیر اوکراین اظهار کرد؛ کی‌یف هیچ اطلاعاتی در مورد انتقال موشک‌های بالستیک از تهران به مسکو و استفاده از آنها توسط نیروهای مسلح روسیه در اختیار ندارد.

با این حال امریکا و تروئیکای اروپایی کاسه داغ‌تر از آش شده و بدون ارائه هیچ سندی دال بر کمک تسلیحاتی ایران به روسیه، تصمیم به وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان گرفته‌اند. از همین رو به نظر می‌رسد امریکا و متحدان اروپایی‌اش مدتها پیش از این تصمیم به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، از جمله ایران‌ایر گرفته‌ بودند و به میان کشیدن موضوع بی‌اساس کمک تسلیحاتی ایران به مسکو، صرفاً بهانه‌ای برای عملی کردن این تصمیم بوده است.


نظر شما :