سقایت و شهادت

در آنارشی و بی قانونی جهانی، وضع کشورهای اسلامی، غم انگیزتر است

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۲۷۴۹۶ اخبار اصلی خاورمیانه
اباصلت کبیری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: هر آنچه بر سر جهان اسلام آمده، از همین بی تفاوتی مسلمین و ارجحیت سقایت بر شهادت بوده است‌. "اَجَعَلتُم سِقایَت الحاج و عمارت المسجد الحرام کَمَن آمن بالله و الیومَ الاخِرِ و جاهَدَ فی سبیلِ الله؟ لایَستَوون" ۱۹ توبه. حضور آمریکا در منطقه، با حمایت کشورهای عرب رخ داده است. ۵۵هزار نظامی آمریکائی و بیشترین تعداد هواپیماهای تجسسی و تسلیحات نظامی ایالات‌متحده در کشورهای منطقه‌ راهبردی خلیح فارس، مامور و دپو شده است.
در آنارشی و بی قانونی جهانی، وضع کشورهای اسلامی، غم انگیزتر است

نویسنده: اباصلت کبیری، سرهنگ ارتش و کارشناس ارشد علوم سیاسی

دیپلماسی ایرانی: حاج دکتر اسماعیل هنیه، در دفاع از فلسطین، به شهادت رسید. او در راه آزادی فلسطین، دفاع از قبله اول مسلمین و مبارزه با بیدادگری رژیم صهیونیستی، فرزندان و بستگان زیادی را قربانی کرد تا به همه انسانها در جهان و همه مسلمانان، بگوید که در راه عقیده راستین و اصول اخلاقی و انسانی، ثابت قدم بود و جان عزیزش را نثار کرد.

شوربختانه شهادت ایشان، با سکوت و بی اعتنایی یا ترس کشورهای عرب منطقه همراه است. بی تفاوتی اعراب و مسلمانان و فراموش شدن آرمان فلسطین، بر سبوعیت اسرائیل خواهد افزود و دست این رژیم جنایتکار را در دست اندازی به سایر کشورهای منطقه، باز خواهد کرد.

فجایع هولناکی که اسرائیل در ده ماه گذشته در غزه مرتکب شده است، در مقابل دیدگان و سکوت مسلمانان روی می دهد. کشورهای مسلمانی که با بی تفاوتی و بعضاً با کمک خود، این رژیم را در کشتن مظلومان فلسطینی، تقویت کرده اند. 

قسمت قابل توجهی از تجارت و داد و ستد به بقای اسرائیل در دست کشورهای همسایه آن منجر شده است که همگی مسلمان هستند و چنانچه اراده ای برای بستن شیر گاز و فلکه نفت در همسایگان و مسلمانان می بود، جسارت و گستاخی اسرائیل در کشتن هنیه و ده ها هزار انسان بی گناه در غزه بدین حد پیش نمی آمد.

سازمان‌های بین‌المللی حامی حقوق بشر، ثابت کرده اند در رسیدگی به جنایات اسرائیل، به چیزی بیشتر از لفاظی و صدور قطعنامه، راضی نمی شوند. از آنان امیدی نیست.

آمریکا نیز تمام قد و ایستاده به تشویق نتانیاهو پرداخته و با گسیل هزاران تُن تسلیحات و تجهیزات نظامی، عملاً در کشتن مردم مظلوم فلسطین، شریک جرم است.

در میان این آنارشی و بی قانونی جهانی، وضع کشورهای اسلامی، غم انگیزتر است. از میان ممالک مسلمین، تنها یمن به جنگ مستقیم و عملیات نظامی علیه اسرائیل رو آورده و در دفاع از مظلومین مسلمان فلسطین، علی رغم تحمل سال ها جنگ تحمیلی سلطه، فقر، گرسنگی و محرومیت، حاضر به دفاع از مظلوم شده و سرزمین های اشغالی را آماج حملات خود قرار می دهد و به انهدام کشتی های حامی اسرائیل در دریا اقدام می کند.

مصر نیز در چارچوب های رسمی و پذیرفته شده و براساس رسم همسایگی، علاوه بر کمک های اندک و گاه و بی گاه، به صورت غیرعلنی، مساعدت هایی را به فلسطین انجام می دهد که البته کافی نیست.

عربستان اما، در راستای وظائف ام القرائی جهان اسلام، به سقایت حجاج بسنده کرده و عمارت مسجدالحرام را ترجیح داده است. رئاست امت اسلامی، کاری با فلسطین ندارد هر چند هنیه و فلسطینی ها، سنی مذهب و مسلمان باشند، فرقی به حال عربستان جاه طلب، ندارد. این کشور، علاوه بر میزبانی از نظامیان آمریکائی، حمل ونقل تجهیزات و کمک های نظامی به اسرائیل را نیز تسهیل می بخشد.

هر آنچه بر سر جهان اسلام آمده، از همین بی تفاوتی مسلمین و ارجحیت سقایت بر شهادت بوده است‌. "اَجَعَلتُم سِقایَت الحاج و عمارت المسجد الحرام کَمَن آمن بالله و الیومَ الاخِرِ و جاهَدَ فی سبیلِ الله؟ لایَستَوون" ۱۹ توبه.

حضور آمریکا در منطقه، با حمایت کشورهای عرب رخ داده است. ۵۵هزار نظامی آمریکائی و بیشترین تعداد هواپیماهای تجسسی و تسلیحات نظامی ایالات‌متحده در کشورهای منطقه‌ راهبردی خلیح فارس، مامور و دپو شده است.

مسلمانان اگر خواهان سعادت و آزادی هستند، باید فریب غربیان را نخورند و فتنه های آنان را نیک بنگرند. وحدت مسلمین در مقابل اسرائیل و حامیان آنان، راه نجات امت اسلامی است. راندن اذناب اسرائیل از منطقه، استقلال و عزت را به اسلام، باز می گرداند.

از فریبِ او اگر خواهی امان

اشترانش را زِ حوضِ خود بِران.

کلید واژه ها: آنارشیسم ترور اسماعیل هنیه اسماعیل هنیه فلسطینیان فلسطین اسرائیل اسرائیل و فلسطین اباصلت کبیری حمله اسرائیل به غزه جنگ غزه


( ۱ )

نظر شما :