ضرورت تبین جنایات اسرائیل و نقش کنگره و امریکا در جنایت بشری علیه مردم غزه

نگذاریم جای قاتل و مقتول جابه‌جا شود

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۷۴۰۲ اخبار اصلی خاورمیانه
حسن صفرخانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می رسد نظام سلطه و امپراطوری رسانه ای او تمام تلاش خود را برای جابه جایی جایگاه مظلوم و ظالم، مقتول و قاتل، شهید و جلاد به کار می برد. همزمانی این نمایش مضحک با مراسم افتتاحیه المپیک و حرکت غیر اخلاقی فرانسه در توهین به مقدسات توحیدی بویژه مسیحیت و فضای نقد و انتقاد از آن و سرگرم شدن مردم و افکار عمومی به اخبار و گزارش های ورزشی المپیک، زمینه لازم را برای توسعه جنایات اسرائیل و غرب فراهم می کند. 
نگذاریم جای قاتل و مقتول جابه‌جا شود

نویسنده: دکتر حسن صفرخانی، کارشناس ارشد بین الملل

دیپلماسی ایرانی: با وجود جنایات متعدد رژیم جعلی اسرائیل از بدو تاسیس و تولد نامشروعش تا کنون بویژه جنایات فجیع و غیرقابل توصیف علیه مردم غزه در ماه های اخیر و کشتار پرشمار کودکان، زنان و سالمندان و جریحه دار شدن افکار عمومی مردم دنیا و بویژه در اروپا و امریکا و خصوصا جوانان و دانشگاهیان و دانشجویان و برپایی تظاهرات های گسترده علیه ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی اسرائیل؛ شاهد خیل عظیم مردمی بودیم که در دفاع از انسانیت و بشریت و پایمال شدن حقوق اولیه انسانی به پاخاسته و با اعلام انزجار و اعتراض خود، دولت مردان امریکا و اروپا را خطاب قرار داده و حمایت های ایشان را سرچشمه این جنایات دانستند و به ویژه تظاهرات و اجتماع و اعتراض دانشجویان و دانشگاهیان و اساتید برجسته در امریکا و برخی از کشورهای اروپایی اساس لابی صهیونیستی اسرائیل را زیر سوال برده و افکار عمومی را از پس زمینه جنایات اسرائیل مطلع کردند و این اتفاق نادر موجب هراس صهیونیست ها و لابی های آنان و دولت مردان امریکا و اروپا شد.
 
در حال حاضر تشدید جنایت اسرائیل در رفح و خان یونس و تحرکات رژیم صهیونیستی علیه یمن و لبنان با هدف توسعه منطقه درگیری و وارد کردن امریکا و اروپا به حمایت همه جانبه از اسرائیل را شاهد هستیم. 

سران رژیم صهیونیستی با هدف سرپوش نهادن به این جنایات و حمایت دولت مردان امریکا با طراحی سفر نتانیاهو به امریکا و سخنرانی در کنگره به باز تعریف حمایت امریکا از رویکرد جنایت کارانه اسرائیل پرداختند وعلی رغم عدم حضور تعداد 70 نفر از نمایندگان کنگره، در یک نمایش تراژدیک، جامعه جهانی شاهد کف و سوت های متعدد و حمایت دولت مردان و نمایندگان گنگره امریکا به عنوان سمبل نظام سلطه امریکا از نتانیاهو و جنایت های او عیله بشریت بود. 

به نظر می رسد نظام سلطه و امپراطوری رسانه ای او تمام تلاش خود را برای جابه جایی جایگاه مظلوم و ظالم، مقتول و قاتل، شهید و جلاد به کار می برد. همزمانی این نمایش مضحک با مراسم افتتاحیه المپیک و حرکت غیر اخلاقی فرانسه در توهین به مقدسات توحیدی بویژه مسیحیت و فضای نقد و انتقاد از آن و سرگرم شدن مردم و افکار عمومی به اخبار و گزارش های ورزشی المپیک، زمینه لازم را برای توسعه جنایات اسرائیل و غرب فراهم می کند. 

به نظر می رسد در این فضای غبار آلود ضرورت دارد از همه ظرفیت‌ها برای هزینه‌مندسازی تجاوز و جنایت صهیونیست‌ها و فضای رسانه ای ایشان بهره برد. لذا نباید مقاومت را در مقاومت مسلحانه در داخل در برابر اشغالگران محدود کرد، بلکه مقاومت حقوقی، مقاومت سیاسی و مقاومت در عرصه دیپلماسی عمومی در خارج از فلسطین باید همسو و همتراز مقاومت مسلحانه در داخل، از اراده و حق مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی کند. 

در حال حاضر با تلاش امپراطوری رسانه ای صهیونیست ها و غرب قضایایی که در فلسطین اتفاق می‌افتد برای مردم دنیا دروغین جلوه و حقایق دگرگون می‌شود و مظلوم را ظالم و ظالمان و جنایتکاران، تکفیری‌ها، کودک‌کش‌ها و صهیونیست‌ها را مظلوم جلوه می‌دهند. 

در این جنگ رسانه ای باید تمام ظرفیت های انسانی دنیا دست به دست هم دهند و حقایق را درست منتقل و افکار عمومی جهان را روشن کنند. 

اگر بتوانیم قضایا را درست منتشر کنیم، افکار عمومی علیه رژیم اشغالگر بسیج خواهند شد. امروز مردم جهان بهتر می‌توانند ذات و ماهیت خشن و استکباری آمریکا را درک کنند و استادان و فعالان شبکه های اجتماعی همسو و برخوردار از ارزش های انسانی با حضور فعال در عرصه اطلاع‌رسانی و ارائه تحلیل‌های واقعی می‌توانند شناخت واقعی و عمیقی از نظام ناعادلانه جهان و یکه‌تازی‌های آمریکا و استاندارد‌های دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر را فراهم کنند و این معرفت می‌تواند مقدمه تحقق شعار جهان عاری از سلطه آمریکا باشد. 

امروز ضرورت دارد افکار عمومی جهان شناخت عمیق و درستی از ماهیت جنایتکاران جهان داشته باشند و افکار عمومی جهان به ویژه جهان اسلام باید تمام قد برخیزند و با تمام ظرفیت های خود در دفاع از مردم مظلوم غزه به میدان بیایند و سران خود را به دفاع از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا وادار کنند. اینکه امروز مسئله فلسطین خوشبختانه تبدیل به مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله سیاسی، حقوقی و انسانی و حقوق بشری در افکار عمومی و دولت‌ها و مجامع بین‌المللی در دنیا شده، محصول استفاده از عنصر و ظرفیت دیپلماسی عمومی و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و تکیه بر ارزش های انسانی در جوامع بشری است. 

به نظر می رسد در حال حاضر باید از تمام ظرفیت های موجود برای تبین جنایت اسرائیل بهره برداری کرد و با راهبرد شهید سلیمانی؛ از دل تهدیدات فرصت های جدیدی را فراهم کرد. 

نمایش مضحک نتانیاهو در کنگره امریکا و کف و سوت نمایندگان دست نشانده لابی صهیونیستی و همچنین برگزاری المپیک می تواند فرصتی برای تبیین جنایت رژیم کودک کش اسرائیل فراهم کند. 

تمام ظرفیت های فضای مجازی، شبکه های اجتماعی مرتبط با جبهه مقاومت باید به میدان بیاید و از این فرصت محدود برای تببین جنایت و فجایع اسرائیل و دولت های حامی آن پرده برداری کند و تمام آزادگان جهان، اساتید و دانشجویان و دانشگاهیان و سلبریتی ها بویژه سلبریتی های ورزشی را به اعتراض به کشتار کودکان و زنان و جنایت های اسرائیل فراخواند و خصوصا از ظرفیت انسانی و دینی ورزشکاران و تحریک احساسات عاطفی و انسانی آنها برای اعتراض به اسرائیل و نظام سلطه استفاده کنند و با تولید محتواهای فناورانه و هنرمندانه و استفاده حداکثری از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بویژه با هدف قرار دادن افکار عمومی مردم فرانسه و خصوصا پاریس و شهرهایی که مسابقات ورزشی برگزار می شود این قشر عظیم را مخاطب خود قرار دهند. 

در این حرکت انسانی هر کس که به حداقل های ارزش های انسانی هم معتقد باشد می تواند به جامعه بشری و حیات انسانی و مردم ستمدید و مظلوم غزه بویژه کودکان، زنان و سالمندان کمک کند و از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه ای و حضور اعتراض آمیز، واکنش های خود را به نمایش گذارد. به قول محمود درویش، شاعر فلسطینی: رسانه‌ها تنها سلاحی هستند که دشمن نمی‌تواند از ما بگیرد.

کلید واژه ها: جنگ غزه مردم فلسطین مردم غزه حمله اسرائیل به غزه بنیامین نتانیاهو امریکا و اسرائیل امریکا و فلسطین جنایت


نظر شما :