جنگ غزه ادامه دارد

بعد از ماه‌ها نسل‌کشی!

۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۴۷۶۶ اخبار اصلی خاورمیانه
ابوالقاسم قاسم زاده در یادداشتی می نویسد: در سراسر جهان مردم همچنان اعتراض‌های خود را در خیابان‌های کشورشان زنده نگهداشته‌اند. دولت رژیم صهیونیستی اکنون منفورترین دولت ضدبشری در افکار عمومی جهانیان خوانده می‌شود.
بعد از ماه‌ها نسل‌کشی!

نویسنده: ابوالقاسم قاسم زاده

دیپلماسی ایرانی: ماه ها از اجرای طرح «نسل‌کشی و زمین سوخته» در سراسر غزه و فلسطین اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی با فرماندهی نتانیاهو گذشت؛ در حالی که مقاومت فلسطینیان مظلومانه ادامه دارد. تا اینجا رژیم صهیونیستی کمترین دستاوردی نداشته‌است.

در سراسر جهان مردم همچنان اعتراض‌های خود را در خیابان‌های کشورشان زنده نگهداشته‌اند. دولت رژیم صهیونیستی اکنون منفورترین دولت ضدبشری در افکار عمومی جهانیان خوانده می‌شود.

در این شرایط، وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه بعد از ماه ها جنگ علیه فلسطینیان از افزایش شمار شهدا و مجروحان خبر داد. 

همزمان چند جریان در صحنه خبری درباره ادامه فاجعه نسل‌کشی و به جا گذاشتن زمین سوخته در سراسر فلسطین اشغالی از سوی نتانیاهو و بایدن ادامه دارد. جریان اولی از سوی کاخ سفید با سفرهای وزیر خارجه بایدن به منطقه و فراهم آوردن فضای خبری مناسب برای بایدن است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قرار دارد.

در این سفرها، مدام وزیر خارجه آمریکا از آتش بس فوری و تحقق شناسایی دولت مستقل فلسطینی، می‌گوید؛ اما روزنامه مشهور اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» دیروز اطلاع داد: «درباره جزئیات مذاکره در قاهره، بر سر تعداد اسرایی که آزاد خواهند شد، مدت زمان آتش بس و مواضع استقرار نظامیان اسرائیل در غزه، هیچ توافقی صورت نگرفته است.» همزمان در خبرها آمد«کنست اسرائیل با اکثریت آراء طرح عدم به رسمیت شناختن تشکیل یک جانبه کشور فلسطین را که چندی پیش از سوی کابینه دولت اسرائیل ارائه شده بود را به تصویب رساند.»

با این تصویب جریان سیاسی تبلیغاتی دولت بایدن یکباره شکست خورد! آن هم در حالی که دو روز قبل دولت بایدن، طرح ارائه شده در شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در غزه را «وتو» کرد! همه اعضاء شورای امنیت برای تصویب قطعنامه رأی مثبت دادند ولی با رأی ممتنع دولت انگلیس و وتوی دولت آمریکا از دستور کار شورا خارج شد!

بعد از اعلام این خبر، نماینده دولت عربستان سعودی ضمن اعتراض به اقدام نماینده آمریکا در شورای امنیت که با «وتو» آن را از دستور کار شورا خارج کرد گفت:«باید اصلاحات ضروری در شورای امنیت انجام بگیرد و از اقدام وتوی دوباره قطعنامه آتش بس در غزه ابراز تأسف کرد!» رئیس جمهوری برزیل «لولا داسیلوا» نیز ادامه جنایات در غزه را با «هولوکاست» هیتلری مقایسه کرد و آن را «جنایت ضدبشری» نامید.

 بلافاصله دولت نتانیاهو رئیس جمهوری برزیل «لولا» را عنصر نامطلوب نامید و برزیل روز دوشنبه گذشته، سفیر خود را از اسرائیل فراخواند.

اکنون در حالی که دولت بایدن قطعنامه پیشنهادی دولت الجزایر که خواستار آتش بس فوری در غزه شده بود را با استفاده از «حق وتو» در شورای امنیت سازمان متوقف کرده است و در مجلس اسرائیل(کنست) با اکثریت آراء طرح عدم به رسمیت شناختن تشکیل کشور فلسطین تصویب شده است، نتانیاهو میدان را برای ادامه جنایت‌های جنگی با محوریت اجرایی طرح «نسل‌کشی و بجا گذاشتن زمین سوخته» باز می‌بیند و بعد از ماه ها همچنان جنایات جنگی در فاجعه غزه(فلسطین) را ادامه می‌دهد.

سوی دیگر ادامه جنایت جنگی دولت نتانیاهو، بی‌ عملی دولت‌های عربی در منطقه را نشان می‌دهد که بعد از ماه ها  از قتل عام فلسطینیان همچنان سیاست مماشات با محکومیت لفظی را در پیش گرفته‌اند. این سیاست دست نتانیاهو را برای قتل عام فلسطینیان باز گذاشته است. 

نتانیاهو اگر چه در داخل اسرائیل و تا حدودی از سوی یهودیان در جهان به ویژه در کشورهای غربی (آمریکا و اروپا) در فشار روانی قرار گرفته است، اما استراتژی او بر قدرت ماشین جنگی اسرائیل استوار است و فقط به تحقق پیروزی استراتژی «نسل‌کشی و زمین سوخته» می‌اندیشد. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا،  لابی قدرتمند یهودیان صهیونیست آمریکایی، بستر ادامه جنایت‌های او را فراهم می‌سازد.

پوتین (روسیه) نیز تا اینجا فاصله خود از این بحران را حفظ کرده است و دولت چین با محوریت تجارت مقدم بر سیاست، از این بحران منافع خود را می‌برد!

به دلیل ادامه چنین جنایت جنگی و نسل کشی ای مردم در سراسر جهان اعتراض‌های خود را علنی کرده‌اند. اما جهان، دنیای «قدرت و سیاست» است! که براساس حقوق بشر و «عدالت» استوار نیست و نمی‌چرخد./اطلاعات

کلید واژه ها: فلسطین غزه حمله اسرائیل به غزه اسرائیل فلسطینیان فلسطین و اسرائیل


( ۱ )

نظر شما :

ناشناس ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۰
کارشناسان پوتین و ناوالنی شناس نظری ندارند ؟
احمد ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۵
تیر از کمان چورفت نیاید به دست باز پس در هر کاری تاملی