تل آویو متهم است

ترور معنادار

۱۴ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۲۳۹۴۹ اخبار اصلی خاورمیانه
نویسنده خبر: جلال میرزایی
جلال میرزایی در تحلیلی پیرامون حمله تروریستی کرمان می نویسد:درست در سالگرد ترور سردارِ مبارزه با تروریسم سعی شده است با انجام این اقدام تروریستی در استان کرمان، ایران را درگیر ناامنی کنند، آن هم در شرایطی که طی سه ماه گذشته تهران همواره بر حمایت قاطع و صریح خود از محور مقاومت تاکید داشته است و نماد این محور (مقاومت) هم با سردار سلیمانی بوده است. در نتیجه انجام عملیات تروریستی در مراسم سردار سلیمانی با هدف تخریب این قدرت و قاطعیت ایران در حمایت از محور مقاومت است.
ترور معنادار

دیپلماسی ایرانی: حادثه تلخ تروریستی بعدازظهر دیروز چهارشنبه در کرمان که شهادت و مجروحیت تعدادی از هم‌وطنان کشورمان را در مراسم سالگرد ترور حاج قاسم سلیمانی را به دنبال داشت از ابعاد مختلف می‌تواند ارزیابی شود. چرا که این ترور کور اگرچه به شدیدترین لحن ممکن محکوم است، اما باید در عین حال می توان این ترور را معنادار تلقی کرد.

باید در نظر داشت بعد از عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس، با وجود آنکه رژیم صهیونیستی کشتار بی‌سابقه‌ای را در نوار غزه در دستور کار قرار داده، نتوانسته است به دستاوردی و موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. از طرف دیگر درگیری همزمان صهیونیست‌ها در باریکه غزه، مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با حزب‌الله لبنان و همچنین در دریای سرخ باعث شده است که اکنون فشار بی‌سابقه امنیتی، نظامی و دفاعی به مقامات صهیونیستی وارد شود. در این میان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا به کررات سعی کردند با متهم کردن ایران در حمایت از گروه‌هایی مانند حماس، جنبش جهاد اسلامی، انصارالله، حزب الله و گروه‌های حاضر در سوریه و عراق عملا جامعه جهانی را به سمت برخورد با تهران بکشانند.

لذا باید این گمانه را مطرح کرد که شاید صهیونیست‌ها برای برون رفت از بحران کنونی که در آن دست و پا می‌زنند به دنبال کشاندن ناامنی به داخل مرزهای ایران باشند؛ اینکه درست در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی این عملیات تروریستی در استان کرمان صورت گرفته است، مویدی بر این واقعیت است که قطعاً این اقدام تروریستی با هدف ارسال پالس‌ها به تهران باشد.

درست در سالگرد ترور سردارِ مبارزه با تروریسم سعی شده است با انجام این اقدام تروریستی در استان کرمان، ایران را درگیر ناامنی کنند، آن هم در شرایطی که طی سه ماه گذشته تهران همواره بر حمایت قاطع و صریح خود از محور مقاومت تاکید داشته است و نماد این محور (مقاومت) هم با سردار سلیمانی بوده است. در نتیجه انجام عملیات تروریستی در مراسم سردار سلیمانی با هدف تخریب این قدرت و قاطعیت ایران در حمایت از محور مقاومت است.

پس می توان این احتمال داد که بعد از حادثه تروریستی کرمان دست‌های پیدا و پنهانی به دنبال آن هستند که تقابل ایران و رژیم صهیونیستی وارد مراحل جدی‌تری شود. در شرایطی که رژیم صهیونیستی طی سه ماه گذشته بی‌سابقه‌ترین ضربات را متحمل شده است، این دست حوادث تروریستی در داخل ایران مورد انتظار بوده است و اتفاقاً باید در این میان کم کاری و سهل انگاری نهادهای امنیتی بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد و افراد پاسخگو باشند که به چه دلیل یا دلایلی وقتی احتمال وقوع حملات تروریستی بیشتر از قبل می شود، عملکرد این نهادها و افراد هم به همان میزان ارتقا پیدا نمی کند؟!/شرق

جلال میرزایی

نویسنده خبر

نماینده مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید در دوره دهم 

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: ایران اسرائیل ترور کرمان سردار سلیمانی


( ۵ )

نظر شما :

مهندس مهراب لاهیجانی ۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۳
در پی عدم توفیق رژیم صهیونیستی در جنگ غزه او به ترور روی اورده است. بسیار واضح است ، بعد از ترور های اخیر در سوریه و لبنان ، باید منتظر اقدام در تهران می بوده ایم . در سایه مشکلات اقتصادی و کاهش سرمایه اجتماعی ، معاندین داخلی و دشمنان خارجی در پی مشروعیت زدایی و زوال امنیت به عنوان عامل قوت نظام حاکم هستند. لذا بر نظام است ، با ایجاد سازکاری مسیر فساد اقتصادی را مسدود و ضمن اسیب شناسی در حوزه امنیتی با مقصیرین حادثه اخیر شامل وزیران اطلاعات و کشور ، فرمانده انتظامی و مدیران استانی و همچنین اطلاعات سپاه برخورد قانونی و قاطع صورت پذیرد.