اعتراضات علیه نتانیاهو ادامه خواهد یافت

برکناری وزیر برای آرام کردن تظاهرکنندگان کافی نیست

۰۳ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۱۸۳۴۳ اخبار اصلی خاورمیانه
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر از برکناری اریه درعی از دولت خود پس از تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر بی اعتباری انتصاب وی به عنوان وزیر خبر داد. پیش بینی می شود این خبر برای بسیاری ازتظاهرکنندگان که اصلاحات اعلام شده قضایی را رد می کنند، کافی نباشد. شاید رئیس دولت نظرسنجی را نیز در نظر گرفته است که بر اساس آن ۶۳ درصد از اسرائیلی ها با تصمیم قضات موافق هستند و فقط ۲۷ درصد مخالف هستند، در حالی که ۱۰ درصد اظهار نظر نمی کنند. حتی در بین رای دهندگان ائتلاف، کسانی که با تصمیم دادگاه مخالف هستند، ۴۹ درصد نیستند.
برکناری وزیر برای آرام کردن تظاهرکنندگان کافی نیست

نویسنده: کاترین دوپرون

دیپلماسی ایرانی: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر از برکناری اریه درعی از دولت خود پس از تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر بی اعتباری انتصاب وی به عنوان وزیر خبر داد. پیش بینی می شود این خبر برای بسیاری ازتظاهرکنندگان که اصلاحات اعلام شده قضایی را رد می کنند، کافی نباشد.

شاید رئیس دولت نظرسنجی را نیز در نظر گرفته است که بر اساس آن 63 درصد از اسرائیلی ها با تصمیم قضات موافق هستند و فقط 27 درصد مخالف هستند، در حالی که 10 درصد اظهار نظر نمی کنند. حتی در بین رای دهندگان ائتلاف، کسانی که با تصمیم دادگاه مخالف هستند، 49 درصد نیستند.

میراو، شنبه در بیت المقدس خاطرنشان کرد: «ما برای چندین سال هر شنبه عصر برای تظاهرات می رفتیم. هدف بسیارمهمتر از شخص اریه درعی است.»

«دمکراسی! »این شعار واضح جمعیتی، آرام اما مصمم بود که از سراسر اسرائیل، از تل اویو تا بیت المقدس، از حیفا، هرتزلیا یا بر شوا گرد هم آمده بودند و در مجموع حدود 130 هزار نفر از جمله 100 هزار نفر در تل اویو که اتوبوس ها از 89 مکان آمده بودند.

 شهروند ۶۷ ساله در بیت المقدس که در اولین تظاهرات خود نیست، می گوید: «این بار، مبارزه مهمتر است. این آینده کشور است که در خطر است. شما می توانید در هر کجای دنیا یهودی باشید. اما اینجا فقط می توانید اسرائیلی باشید و این مستلزم مسئولیت هایی است. در کنار او، همسرش، کاریکاتوریست اسرائیلی، با این موضوع موافق است و می‌افزاید: «تا به حال، خطر درگیری های ما همیشه امنیت در ارتباط با خطرات خارجی بوده است. اکنون امنیت دولتی هم مطرح است، اما خطر داخلی است. »

سایمون اپستاین، مورخ یهودی ستیزی که در دانشگاه عبری اورشلیم تدریس می کرد، می گوید:«این مایه شرمساری مردم یهود است. از یک طرف، وقتی یهودی در تبعید است، نمی‌توان از ارزش‌های جهانی، حقوق بشر، اقلیت‌ها دفاع کرد، زیرا خود یهودیان در آنجا یک اقلیت هستند. و از سوی دیگر، اینجا در اسرائیل، سیاست فاشیستی و نژادپرستانه را علیه اقلیت ها اتخاذ می کنیم، زیرا ما در اکثریت هستیم. شما نمی توانید آن را به هر دو صورت داشته باشید. »

منبع: لزکو

کلید واژه ها: اریه درعی بنیامین نتانیاهو اصلاحات قضایی در اسرائیل اسرائیل


( ۲ )

نظر شما :