اقداماتی برای دلگرمی دادن به کی‌یف

اروپا و حمایت از اوکراین

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۱۷۵۹۴ اخبار اصلی اروپا
اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم های بیشتری را علیه روسیه در سال ۲۰۲۳ اعمال خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز و سی ان ان آمریکا، اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در نشست مطبوعاتی پس از پایان نشست اظهار داشت: «تا روز بیست و چهارم ماه فوریه تحریم های جدیدی به ارزش ده میلیارد یورو علیه روسیه اعمال خواهد شد.»‌ 
اروپا و حمایت از اوکراین

نویسنده:‌ اونیشی کوهی 

دیپلماسی ایرانی: اتحادیه اروپا و اوکراین روز سوم ماه فوریه در کی یف پایتخت این کشور مذاکره سران برگزار کردند. دو طرف پس از پایان نشست بیانیه مشترکی در محور تحکیم حمایت نظامی و مالی اتحادیه اروپا از اوکراین منتشر کردند. هدف از برگزاری این نشست نشان دادن همبستگی اتحادیه اروپا با اوکراین در آستانه یک سالگی حمله روسیه به این کشور بوده است. هر چند در این نشست درباره عضویت اوکراین به اتحادیه اروپا تبادل نظر شده ولی با این حال اتحادیه اروپا در این زمینه رویکردی محتاطانه نشان داده است.

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، شارل میشل، رئیس شورای اروپا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در این نشست شرکت کردند. در بیانیه مشترکی که در پایان این نشست منتشر شده، آمده است: «اوکراین از تلاش های اتحادیه اروپا برای هرگونه حمایت سیاسی و نظامی از اوکراین، استقبال خواهد کرد.» 

اتحادیه اروپا در سال 2023 حدود سی هزار سرباز اوکراینی را آموزش خواهد داد و افزون بر این میزان حمایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اوکراین در سال 2023 به دوازده میلیارد یورو (‌حدود یک تریلیون و هفتصد میلیارد ین)‌ خواهد رسید. اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که در سال 2023 حدود هجده میلیارد یورو برای کمک های اضطراری و بازسازی زیر ساخت ها ارائه خواهد داد.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم های بیشتری را علیه روسیه در سال 2023 اعمال خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز و سی ان ان آمریکا، اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در نشست مطبوعاتی پس از پایان نشست اظهار داشت: «تا روز بیست و چهارم ماه فوریه تحریم های جدیدی به ارزش ده میلیارد یورو علیه روسیه اعمال خواهد شد.»‌ 

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه افزود، این بار قطعات و فناوری که در هواپیماهای بدون سرنشین روسیه استفاده می شود، هدف تحریم های اتحادیه اروپا  قرار خواهد گرفت. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هم در این نشست مطبوعاتی پیشنهاد کرد: «تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه باید با هدف جلوگیری از بازسازی قدرت نظامی روسیه صورت بگیرد.» 

رئیس جمهوری اوکراین همچنین با اشاره به اینکه: «باخموت شهر راهبردی در شرق این کشور که روسیه قصد تصرف آنجا را دارد، تسلیم نخواهد شد»‌ خواستار حمایت نظامی بیشتر از اتحادیه اروپا شده است.

اورسولا فون درلاین درباره عضویت اوکراین به اتحادیه اروپا نیز گفت: «هیچ جدول زمانی ضرب الاجلی در این زمینه وجود ندارد.» هرچند رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از اصلاحات قضایی و ریشه کنی فساد در اوکراین استقبال کرد ولی با این حال رویکردی نشان داد که شرایط عضویت باید به دقت بررسی شود. اتحادیه اروپا اوکراین را به عنوان یک کشور کاندید معرفی کرده است تا راه را برای عضویت این کشور به اتحادیه اروپا هموار کند. در بیانیه مشترک همچنین آمده است، نهاد جدیدی در لاهه هلند برای پیگرد قانونی «‌جنایات تجاوزکارانه روسیه» دایر خواهد شد. بر اساس همین بیانیه، پناهندگان اوکراینی هم حداقل تا ماه مارس 2024 تحت حمایت اتحادیه اروپا خواهند بود.

منبع: نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا اروپا اوکراین روسیه روسیه و اوکراین حمله روسیه به اوکراین جنگ اوکراین اورسولا فون درلاین ولودیمیر زلنسکی اوکراین و اتحادیه اروپا روسیه و اوکراین و اروپا اوکراین و اروپا


( ۴ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۲
ناتو یک سازمان نظامی اروپائی با همکاری امریکا است۔لذا اهداف نظامی وسرزمینی جنگ اهداف اروپائی است۔امریکا از جنگ اوکراین در پشتیبانی از اهداف اروپائی واهداف اقتصادی مربوط بخود است۔لذا میتوان گفت که اهداف اروپا وامریکا از جنگ اوکراین متفاوت است۔اهداف اروپا سرزمین بوده است که نرسیده است واهداف امریکا اقتصادی بوده است که رسیده است۔ایا میتوان گفت که ضرروزیان اروپا از جنگ وادامه ان اروپا را به صلح وترک پیوند با زولانسکی مجبور میکند۔