جبهه پایداری: توهین به مقدسات، دفاع از جهل است

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۷ کد : ۱۹۹۶۵۶۸ سرخط اخبار

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی دفاع رییس‌ جمهوری فرانسه از انتشار کاریکاتور علیه پیامبر اسلام بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

وجود مقدس رسول مکرم اسلام، مهمترین نقطه ایجاد وحدت در امت اسلامی است، محلی که عواطف همه مسلمانها در آن متمرکز شده است؛ عوامل  کانون‌های صهیونیسم بین الملل من جمله رئیس جمهور فرانسه با اهانت به پیامبر اسلام یا حمایت از این اقدامات موهن، ذیل عنوان آزادی بیان، دلها و احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار نموده است. اهانت به پیامبر خوبی ها، اهانت به همه ارزش‌های اصیل اسلامی و انسانی است.

دشمنان اسلام در تلاش هستند با چنین رفتارها و اهانت هایی با محوریت اسلام هراسی، چهره‌ای غیر واقعی از دین اسلام به جوامع خود نشان دهند؛ اما خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت می فرماید : یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرونَ؛ می‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.

اکنون باید از رئیس‌جمهور فرانسه این سوال را پرسید که آیا دادگاه‌های فرانسه در ذیل مسئله «آزادی بیان» اجازه می‌دهند که نشریات و رسانه‌های فرانسوی در مورد موضوع «هلوکاست» فقط سوال بپرسند؟ اگر قرار نیست رئیس‌جمهور در توهین به ادیان و مذاهب مطالب نشریات کشور متبوع خود را داوری و قضاوت کند، چرا روژه گارودی فرانسوی که منکر هلوکاست شد به زندان محکوم شد و زیر شدیدترین مجازات‌های دولت متبوع فرانسه قرار گرفت؟! پس استفاده ابزاری کشورهای غربی از آزادی بیان و به بازی گرفتن واژه‌ آزادی بیان جفایی بزرگ بر انسانیت و حرّیت و آزادی است.

توهین به مقدسات میلیون‌ها انسان، خلاف ادیان ابراهیمی و توهین به انسان و خردگرایی و دفاع از جهل و میدان دادن به افراد نادان است لذا امروز عده زیادی از مسلمانان و آزاداندیشان عالم از عاملان و حامیان اهانت به پیامبر اعظم(ص) با روش های گوناگون ابراز انزجار کرده اند.

این ابراز انزجارها از اقدامات موهن نشریات فرانسوی و رئیس جمهور فرانسه در حالی صورت می گیرد که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکنون واکنش درخور در مقابل این اقدامات موهن انجام نداده است و باید، مقابله با این اقدامات را در مجامع بین المللی و حقوق بشری پیگیری نماید و نتایج آن را به مردم ایران و مسلمانان جهان گزارش دهد تا بار دیگر شاهد اینگونه توهین‌های آشکار نباشیم.

جبهه پایداری ضمن ابراز انزجار مجدد از اقدامات صورت گرفته در فرانسه از همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان دعوت می‌گردد که با ایستادگی در برابر این اهانت‌ها و فعالیت‌های ضد اسلامی زمینه را برای تکرار چنین اتفاقاتی فراهم نکنند و ادامه این سکوت موجب افزایش اقدامات وقیحانه دشمنان اسلام نشود.

انتهای پیام

 
 
 


( ۱ )

نظر شما :