ترامپ اخراج روسای سیا، اف‌بی‌آی و وزیر دفاع آمریکا را مدنظر دارد

۰۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۵ کد : ۱۹۹۶۵۴۳ سرخط اخبار

بر اساس گزارش یک پایگاه اینترنتی آمریکایی، دونالد ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر چند مقام ارشد حوزه امنیت ملی شامل روسای سیا و اف.بی.آی و همینطور وزیر دفاع آمریکا را برکنار کند.

به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس به نقل از دو منبع گزارش کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برنامه‌ریزی کرده تا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، مارک اسپر وزیر دفاع، جینا هاسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کریستوفر رای، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) را اخراج کند. مقام‌های کاخ سفید از اظهارنظر درباره مسائلی شخصی خودداری کردند.

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید به پایگاه آکسیوس گفت: ما در حال حاضر هیچ بیانیه شخصی‌ای نداریم و مناسب نخواهد بود که درباره تغییرات بعد از انتخابات یا مربوط به دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ گمانه‌زنی کنیم.

یک منبع خبری نزدیک به جینا هاسپل بیان داشت، مدیر سازمان سیا خودش استعفایش را در نظر دارد.

این منبع به آکسیوس گفت: از ابتدای اصرار مدیر اطلاعات ملی آمریکا به خارج شدن اسناد از وضعیت محرمانه و با توجه به اینکه هاسپل شدیدا احساس تعهد به حفاظت از منابع مرتبط با این محتواها می‌کند، زمزمه‌هایی در سازمان درباره برنامه‌ریزی مدیر سیا برای ترک سازمان صرف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود، وجود داشته است.

یک سخنگوی سازمان سیا به پایگاه خبری هیل گفت: هاسپل با افتخار به خدمت در سیا ادامه می‌دهد و ما گمانه‌زنی‌های مربوط به فصل انتخابات را به دیگران واگذار می‌کنیم.

اخبار مربوط به گزینه‌های احتمالی اخراج شدن از سوی دونالد ترامپ بعد از آن مطرح می‌شوند که واشنگتن پست گزارش کرد، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در گفت‌وگویی با مشاوران کاخ سفید درباره اخراج کریستوفر رای بحث کرده است.

بر اساس این گزارش، ترامپ در هفته‌های اخیر از کریستوفر رای به خاطر خودداری کردن از گشودن یک تحقیقات کیفری علیه هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی دموکراتش هر چه بیشتر ناراضی شده است.


( ۱ )

نظر شما :