سودان شرط آمریکا برای حذف نام خود از فهرست تروریسم را فاش کرد

۰۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۲ کد : ۱۹۹۶۵۳۹ سرخط اخبار

 ایرنا- شورای وزیران سودان فاش کرد که آمریکا در جریان سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه خود به خارطوم، حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را مشروط به عادی سازی روابط با اسرائیل دانست.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، شورای وزیران سودان با صدور بیانیه ای افزود: پمپئو در این دیدار، پیشنهاد آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط سودان و عادی سازی روابط با این رژیم را به عنوان شرط حذف نام سودان از این فهرست ارایه داد.

پمپئو همچنین پیشنهاد کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک تماس تلفنی چهار جانبه توافق اولیه بین سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط را به عبد الفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی و عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان تبریک بگویند.

در این بیانیه آمده است که در باره تهیه موافقنامه میان دو طرف در باره موضوع عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل توافق شده و تصمیم گیری در باره آن در مجلس قانونگذاری انجام خواهد شد.

وزارت امور خارجه سودان روز یکشنبه اعلام کرد که نشست مشترکی میان سودان و اسرائیل برای بررسی افق های همکاری در هفته های آینده برگزار خواهد شد.دان 


( ۱ )

نظر شما :