بر اساس نظرسنجی سی‌ان‌ان بایدن پیروز مناظره بود

۰۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۹۶۴۶۲ سرخط اخبار

بر اساس یک نظرسنجی فوری که از سوی سی‌ان‌ان بلافاصله پس از مناظره آخر کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، جو بایدن عملکرد بهتری نسبت به دونالد ترامپ داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی، ۵۳ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند عملکرد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات را بر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه با ۳۹ درصد ترجیح دادند.

در این نظرسنجی هم‌چنین عنوان شد که ۷۳ درصد مردم انتقادات بایدن از ترامپ را در مناظره منصفانه دانستند و تنها ۲۶ درصد آن را نپسندیدند. در مقابل ۵۰ درصد نیز گفتند حملات ترامپ به بایدن در این مناظره مناسب بود و ۴۹ درصد آن را رد کردند.

در همین حال این نظرسنجی تفاوت عمده‌ای در نظر مردم برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود نداشت. حمایت‌های به صورت کلی از بایدن ۵۵ درصد بود که این میزان بعد از مناظره به ۵۶ درصد رسید و حمایت‌ها از ترامپ نیز حدود همان ۴۲ درصد قبل ایستاد.

البته در این مناظره ۵۶ درصد نظرات اقتصادی ترامپ را ترجیح دادند و ۴۴ درصد هم رای به بایدن دادند. در موضوع کروناویروس اما این بایدن بود که ۵۷ به ۴۱ درصد نظرات بهتری را از منظر افرادی را که مناظره را دیدند، ارائه داد.

در موضوعات دیگر نیز نظر رای دهندگان به صورت زیر بود:

آب‌وهوا: ۶۷ درصد بایدن-۲۹ درصد ترامپ

موضوعات نژادی: ۶۲ درصد بایدن- ۳۵ درصد ترامپ

حل مشکلات کشور: ۵۷ درصد بایدن- ۴۲ درصد ترامپ

رهبری قوی‌تر: بایدن ۴۹ درصد - ترامپ ۴۹ درصد

هم‌چنین ۶۰ درصد زنان رای به بایدن می‌دهند و ترامپ ۳۵ درصد رای زنان را به دست می‌آورد و در میان مردان ۴۷ درصد بایدن و ۴۴ درصد ترامپ را ترجیح می‌دهند.

فارغ از رای‌های حزبی نیز ۵۵ درصد مستقل‌ها بایدن و ۳۶ درصد ترامپ را برمی‌گزینند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :