وزیر دفاع ایران از سامانه اس۴۰۰ بازدید کرد

۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۵ کد : ۱۹۹۴۷۱۴ سرخط اخبار

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سامانه پدافند هوایی و موشکی اس۴۰۰ روسیه در نمایشگاه ارتش ۲۰۲۰ بازدید کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا از پارک پاتریوت در ۵۵ کیلومتری غرب مسکو، امیر سرتیپ امیر حاتمی پیش از افتتحایه نمایشگاه از بخش های مختلف آن از جمله سامانه های پدافند موشکی بازدید کرد.

امیر حاتمی همچنین از بالگردهای میل ۳۵، کاموف۲۲۶ ت ، سامانه پدافند هوایی پنتسیر اس، نفربرهایی با قابلیت پرتاب هوایی و آخرین تجهیزات و فناوری های دفاعی روسیه دیدن کرد.


( ۱۱ )

نظر شما :

محمد حسین ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۵:۱۹
چند نکته : کاموف 226 ت وجود ندارد! این اشتباه است! میل 35 نمونه صادراتی میل 28 است و هیچ گاه نمونه های صادراتی جنگ افزارهای شوروی توانایی نمونه هایی را ندارد که ارتش روسیه در اختیار می گیرد و آن نمونه ها را نیز تنها به متحدان استراتژیک روسیه فروخته می شود! حتا سوریه و عراق دوران صدام هیچ گاه جنگ افزارهای اصلی شوروی و روسیه پس از شوروی را بدست نیاوردند! میل بالگردی برای مقابله با نمونه های غربی نیست! زیرا آمریکایی ها با دسترسی به نمونه های اصلی میل 24 پس از فروپاشی بلوک شرق به بهترین وجه ممکن پروژه ی بهیمه سازی بالگرد آپاچی را پیش بردند و همین هم سبب شد که ارتش روسیه حتا به میل 28 گه نمونه ی بهینه سازی شده ی میل 24 است روی خوش نشان ندهند و در پی طرحی قابل اتکا بروند! کاموف پاسخ به این نیاز بوده است! ارتش ایران باید تلاش کند که نمونه ی اصلی کاموف50 را خریداری کند البته با تولید زیر لیسانس آن در ایران که سبب رشد توانایی صنایع داخلی هم بشود! میل25 و میل35 هیچگاه قادر به برآوردن نیاز به بالگردی تهاجمی در اندازه ی بالگرد کبری که در اخیتار ایران می باشد به هیچ روی نیست چه برسد که بخواهد در برابر آپاچی قرار بگیرد! هرچند باید چشم آنداز نهایی برای ایران این باشد که بتواند در بازسازی توانایی نیروهای مسلح خود به سطحی برسد که به تولید بالگردی قابل اتکا دست بزند ولی روشن است که اکنون نیاز به خرید جنگ افزارهای روز نیاز حقیقی است! پس بایسته است که باید در پی خرید بالگرد کاموف 50 باشیم! همچنین عقل سلیم و مبتنی بر مبانی استراتژی درست برای نیروهای نظامی حکم می کند که تنوع در نظر گرفته بشود و به سیاست دفاع موفق کشورهایی چون هند توجه بشود پس بایسته است که همزمان با خرید بالگرد کاموف 50 باید که از بالگرد های اروپایی و نیز یک نمونه چینی در انتقال دانش و فن آوری در تولید داخلی بهره برد! روشن است که ایران می تواند با مشارکت کشورهای اروپایی که توانایی بالای دانش و فن آوری دارند به تولید بالگردی در کلاس اول جهانی نیز برسد! تجربه ترکیه پیش چشم مان هست! برای نمونه ایتالیا شریک فنی خوبی است که اگر ببیند تامین مالی می شود در تولید حنگ افزار یار خوبی می باشد!