تنش‌زایی بین گروه‌های مقاومت در عراق، هدف کاخ سفید

۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۳ کد : ۱۹۹۳۳۶۸ سرخط اخبار

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس، هدف کودتای نرم آمریکا علیه الحشدالشعبی را جلوگیری از شکست سیاست‌های تجاوزگرایانه واشنگتن در عراق دانست.

تنش‌زایی بین گروه‌های مقاومت در عراق، هدف کاخ سفیدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، آقای سید مجتبی محفوظی در خصوص دلایل کودتای نرم آمریکا علیه الحشدالشعبی، گفت: ایالات متحده از تروریست‌ها در عراق و سایر کشور‌ها حمایت می‌کند از این رو نمی‌تواند مقاومت مردمی در برابر این سیاستش را تحمل کند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظامیان آمریکایی به زور و بر خلاف قوانین بین المللی در کشور عراق حضور دارند و با اقدامات تجاوزگرایانه دست به تخریب زیرساخت‌های این کشور زدند.
وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که ایالات متحده با حمایت از تروریست‌های داعشی، اموال این کشور خصوصا نفت عراق را به غارت برد.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه اکنون نیرو‌های مقاومت مردمی در عراق شکل گرفته و قدرت روزافزون این گروه‌ها موجب شکست سیاست‌های آمریکا در عراق شده است، گفت: بر این اساس مشاهده می‌شود که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با تنش زایی در بین گروه‌های عراقی، به اختلافات دامن بزنند و گروه‌هایی همچون حشدالشعبی را مغایر با منافع عراق معرفی کنند.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب، وقتی آمریکایی‌ها علیه مجموعه‌ای اقدام منفی کردند باید بدانیم که آن مجموعه راه درستی را در پیش دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین مقامات آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند گروه حشدالشعبی را منحل یا محدود کنند تا بتوانند دسیسه‌های شوم‌شان در عراق را اجرایی کنند.


( ۳ )

نظر شما :